bazarnews

کد خبر: ۳۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به منظور توانمندسازی نیروهای شاغل در مدارس استثنایی و به روز بودن این نیروها، 60 دوره آموزش تخصصی ضمن خدمت برای معلمان در سال 96 در نظر گرفته شده است.
بازار نیوز - 60 دوره آموزش تخصصی ضمن خدمت برای معلمان مدارس استثنایی برگزار می شود.برگزاری 60 دوره آموزش تخصصی ضمن خدمت برای معلمان

مجید قدمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا اظهار کرد:سهمیه استان ها برای حضور در این دوره ها تعیین شده است و اکنون بخشی از نیروهای انسانی آموزش و پرورش استثنایی از طریق دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و مابقی آن با جذب لیسانس آزاد تأمین می شود؛ از این رو برای ارتقای اطلاعات تخصصی این افراد در حوزه های کارورزی، کاربینی و تدریس و کسب مهارت های لازم دوره های تخصصی برگزار می شود.

وی گفت: آخرین اطلاعات و آموزش های ضمن خدمت زیر نظر سازمان آموزش و پرورش استثنایی و در حوزه آموزش دانش آموزان استثنایی شامل ناشنوا، نابینا، معلول جسمی حرکتی، کم توان و اوتیسیم در اختیار معلمان و مربیان آموزش و پرورش استثنایی قرار داده خواهد شد. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه خدمات حمایتی برای مدارس استثنایی، امسال طبق برنامه به تمامی استان ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: طرح خدمات حمایتی در تمام مدارس استثنایی کشور اعم از پرداخت هزینه‌های درمانی، دارویی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی در سال تحصیلی 96 ادامه خواهد داشت.

قدمی در خصوص تأمین نیروهای انسانی لازم برای مدارس استثنایی گفت: مجوز تأمین نیروی مدارس استثنایی اخذ شده است و طبق هماهنگی های به عمل آمده با دانشگاه فرهنگیان، بالغ بر یک چهارم از این نیروها، بخشی از طریق جذب آزاد و معلمان استثنایی سال آخر خدمت و در عین حال داوطلب ادامه کار استفاده شود ؛ ضمن اینکه به استان ها اجازه به کارگیری از نیروهای مورد داده شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: سال تحصیلی 97 - 96 را به خوبی آغاز کردیم تمامی کتاب های دانش آموزان به وقت به دست آنها رسید و تا کنون گزارشی مبنی بر کمبود در این زمینه دریافت نشده است.

وی افزود: 132هزار دانش آموز در یکهزار و 770 مدرسه استثنایی کشور، سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

قدمی از برگزاری مسابقات پارالمپیک با حضور دانش آموزان استثنائی در 24 مهر ماه هم خبر داد و اظهار کرد: مسابقات ورزشی دانش آموزان استثنایی در طول تابستان به خوبی برگزار شد و رقابت های ورزشی با همکاری کمیته ملی پارالمپیک در روز جهانی پارالمپیک در تهران برپا می شود.

ایرنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: