bazarnews

کد خبر: ۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
مدیرعامل همراه اول عنوان کرد؛
مدیرعامل همراه اول گفت: روزانه 289 هزار مشترک ایرانسل و 669 هزار مشترک رایتل از شبکه همراه اول استفاده می کنند که در مجموع این رقم به بیش از 900 هزار مورد رسیده است.
بازار نیوز - به گزارش روز چهارشنبه ما از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، وحید صدوقی در مراسم « شبی با اصحاب رسانه » افزود: استفاده مشترکان اپراتورهای دیگر از خدمات همراه اول در روزهای تعطیل از مرز یک میلیون هم می گذرد که این موضوع نشان دهنده پوشش گسترده شبکه این اپراتور است.

وی با بیان این که در 18 سال ابتدایی راه اندازی شبکه همراه اول 34 عنوان و در چهار سال اخیر 95 عنوان محصول و خدمت ارایه شده است، گفت: همراه اول در برنامه پنج ساله راهبردی خود محصول هایی متناسب با نیاز مشترکان خود ارایه می دهد.

صدوقی به استقبال از سیم کارت های دایمی همراه اول با توجه به طرح فروش اقساطی و همچنین باندلینگ صورت گرفته اشاره کرد و گفت: سیم کارت های واگذار شده همراه اول در خرداد ماه امسال از مرز 80 میلیون فقره گذشت و در سه ماهه نخست سال، 2.5 میلیون مشترک جدید جذب کرد که از این رقم 187 هزار سیم کارت دایمی و 2 میلیون و 254 هزار سیم کارت اعتباری است.

مدیرعامل همراه اول به واگذاری 300 هزار سیم کارت دانش آموزی اشاره کرد و از تلاش های این اپراتور برای توجه به دغدغه والدین در این بخش خبر داد.

وی با بیان این که همراه اول 59 درصد سهم بازار را در اختیار و حجم سنگینی از برنامه توسعه را در یک سال آینده دارد، در خصوص آخرین وضعیت پوشش این اپراتور گفت: هم اکنون 1242 شهر (100درصد شهرها) و 61722 روستا (86.9 درصد روستاها) و بیش از 70 هزار کیلومتر از جاده های کشور و در مجموع 96.5 درصد پوشش جمعیتی کشور تحت پوشش شبکه همراه اول است و ضریب نفوذ اپراتور اول 78.5 درصد و ارتباط جابجایی اپراتور(رومینگ) بین الملل آن با 270 اپراتور در 112 کشور جهان برقرار است. 

صدوقی به توسعه شبکه باند پهن (نسل سه و چهار) اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه تلفن همراه بیش از 90 درصد مشترکان نسل سه را پشتیبانی می کند، اولویت همراه اول توسعه نسل سه بوده و تاکنون 7500 سایت نسل سه راه اندازی شده که بزرگترین شبکه نسل سه در کشور است. 

مدیرعامل همراه اول با بیان این که هم اکنون شبکه نسل سه و چهار در 1056 شهر و دهستان کشور توسعه پیدا کرده است، افزود: 318 سایت نسل 4 راه اندازی شده که در سال جاری برنامه سنگینی برای توسعه شبکه این نسل طراحی شده است.
وی به رشد بالای ترافیک دیتا در شبکه همراه اول اشاره کرد و ادامه داد: ترافیک دیتا در فروردین 1392 به میزان 87 ترابایت بوده که در تیر ماه امسال به 18341 ترابایت رسیده است که رشد 211 برابری را در سه سال شاهد بودیم. از فروردین امسال تا تیرماه نیز ترافیک 1.5 برابر شده و تقاضای سنگینی از سوی مشترکان وجود دارد. با توجه به روند رشد مصرف دیتا پیش بینی می شود در سال جاری، درآمد این بخش به بیش از 20 درصد از کل درآمد عملیاتی افزایش یابد.

مدیرعامل همراه اول در ادامه گفت: تا پایان فاز هفت، 31 هزار سایت راه اندازی می شود که شامل 10 هزار سایت نسل سه و 10 هزار سایت نسل چهار است و همه 11 هزار سایت نسل دو همراه اول نوسازی کامل می شود. بر این اساس، به روزترین و جوان ترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور را نیز خواهیم داشت.

صدوقی با بیان این که در سه ماهه نخست امسال درآمد شرکت 26 میلیارد و630 میلیون ریال و7460 میلیارد ریال سود خالص آن بوده است و در بین شرکت های بورسی از لحاظ درآمدی بهترین هستیم، گفت: ارزش هر سهم همراه اول در طی سه ماه گذشته و بعد از مجمع عمومی این شرکت حدود 20 درصد رشد کرده است. 

وی با بیان این که بعد از خصوصی سازی علی رغم این که سهم دولت کم شده اما منافع آن بیشتر شده است، گفت: سال گذشته 51 میلیارد و 650 میلیون ریال به خزانه دولت واریز شده و مجموع پرداختی ما در 7 سال گذشته و پس از خصوصی سازی 258 هزار و 730 میلیارد ریال بوده که 474 درصد رشد پرداختی به دولت را شاهد هستیم.

برش کیک تولد 22 سالگی همراه اول و تجلیل از زحمات خبرنگاران، از دیگر برنامه های مراسم «شبی با اصحاب رسانه» همراه اول بود که دوشنبه شب (18مردادماه)، در برج همراه برگزار شد.
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: