bazarnews

کد خبر: ۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
جدیدترین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که «هیلاری کلینتون» با اختلاف 10 درصد از «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوریخواهان پیشی گرفته است.
بازار نیوز - تازه‌ترین نظرسنجی مشترک «ان بی سی نیوز/سروی مانکی»، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا با اختلاف 10 درصد از «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوریخواهان پیشی گرفت.

طبق این گزارش، کلینتون در این نظرسنجی موفق شد حمایت 51 درصد از رأی‌دهندگان آمریکا را به دست آورد و ترامپ حمایت 41 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی را جلب کرد.

پیشتازی دو رقمی کلینتون بیش از فاصله 8 درصدی هفته گذشته کلینتون با ترامپ است. این اختلاف 10 درصدی بیشترین اختلافی است که کلینتون و ترامپ در نظرسنجی‌های برگزار شده از ماه مه تا کنون داشتند.

در رقابت‌های چهارطرفه بین دو نامزد حزب دموکرات و جمهوریخواه و دو حزب مستقل دیگر، کلینتون با اختلاف 6 درصد از ترامپ پیش تر است. در رقابت‌های چهارطرفه، کلینتون از حمایت 44 درصدی و ترامپ از حمایت 38 درصدی برخوردار است و «گری جانسون» نامزد حزب آزادی‌خواه (لیبرترین) از حمایت 10 درصدی و «جیل استین» نامزد حزب سبز (گرین پارتی) از حمایت 4 درصدی برخوردار هستند.

هفته گذشته، پیشتازی کلینتون در مقابل ترامپ از یک درصد به 8 درصد جهش داشت و این جهش 7 درصدی بعد از برگزاری گردهمایی ملی حزب دموکرات رخ داد.

طبق این گزارش، در چهار هفته گذشته، ترامپ حمایت خود را در میان رأی‌دهندگان اصلی جمهوریخواه از دست داده است. در هفته‌های گذشته، این نامزد جمهوریخواه در میان مردان رأی‌دهنده آمریکایی، هیلاری کلینتون را مغلوب کرد اما این هفته اختلاف ترامپ با کلینتون در میان مردان رأی‌دهنده تنها 5 درصد بود و این در حالی است که دو هفته پیش، در بین مردان رأی‌دهنده، ترامپ با اختلاف 16 درصد از هیلاری کلینتون پیشی گرفته بود.

این نظرسنجی نشان می‌دهد، در حالی که حمایت از ترامپ در میان مردان در چند هفته گذشته کاهش یافته است، حمایت زنان از کلینتون افزایش یافته است به طوری که در هفته جاری حمایت زنان از کلینتون 24 درصد بوده است و دو هفته پیش این حمایت 14 درصد بوده است.
فارس
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: