bazarnews

کد خبر: ۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران:
حسام عقائی گفت: اخذ مالیات برای مقابله با مشکل مسکن های خالی، راهکار مناسبی نیست، بلکه این تصمیم آخرین راهکار برای این حوزه به شمار می رود.
مالیات برای مسکن های خالی راهکار مناسبی نیستحسام عقائی رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز گفت: جهت از بین بردن فضای رکودی حاکم بر بازارهای کشور خصوص بازار مسکن حتما باید قوانین مشخصی را بکار گیریم تا این بازار به خواب رفته رونق اقتصادی خود باز یابد ما می توانیم با اخذ این قوانین و اجرای آنها سودگری های اقتصادی این حوزه را از میان بر داریم.  

وی ایجاد انگیزه، رقابت و اخذ سیاست های تشویقی در حوزه مسکن را از جمله راهکارهای مبارزه با رکود موجود این بخش دانست و عنوان کرد: تنبیه و دریافت مالیات آخرین راه حل برای برطرف کردن مشکلات باید در نظر گرفته شود و ایجاد فضای مناسب برای سرمایه گذری اولین راهکار است.

عقبایی اظهار داشت: ترمیم صنعت پولی و بانکی از بین بردن سوداگران اقتصادی و احتکار کنندگان مسکن از جمله اقداماتی است که در حال حاضر در دستور کار خود قرار داده ایم.

 وی تاکید کرد: در استان تهران حدود 400 هزار مسکن خالی وجود داشته که در یک سال گذشته با اجرا سیاست های مناسب تعداد آنها به 230 هزار مسکن رسیده که بیشتر واحدهای خالی باقی مانده مربوط به واحد های لوکس می شود.


عقبایی تصریح کرد: افز ایش تولید مسکن، ایجاد فضای رقابتی و برقراری توازن میان عرضه و تقاضا مجب کاهش قیمت مسکن شده و خالی ماندن آن مید تواند هزینه های چشمگیری رابرای صاحبان آن به همراه داشته باشند.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: