bazarnews

کد خبر: ۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
با توجه به حضور قطره چکانی بانک ها و موسسات اعتباری در سامانه وام ازدواج و کمبود جدی منابع در کنار افزایش متقاضیان، بعید به نظر می رسد تا پایان سال جاری همه زوج ها بتوانند وام 10 میلیون تومانی دریافت کنند.
بازار نیوز- پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی ازدواج همچنان به یکی از موضوعات روز کشور بدل شده و به نظر می رسد حالا حالا ها قصد فروکش کردن نیز ندارد. 

در روزهای اخیر تعداد کمی از بانک ها اعلام کرده اند پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی را آغاز کرده اند و متقاضیان می توانند در سایت ثبت نام کنند. 

در نگاه اول اینگونه به نظر می رسد که با توجه به اعلام برخی بانک ها بای پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی ازدواج، زوجین جوان دیگر مشکلی به جهت دریافت این تسهیلات نداشته و می توانند با ثبت نام در سایت برای دریافت وام به بانک مراجعه کنند. 

اما واقعیت این است که زوجین جوان پس از ثبت نام باید در انتظار رسیدن نوبت پرداخت تسهیلات بمانند و به این زودی ها نمی توانند تسهیلات را دریافت کنند. 

گفته می شود هم اکنون بیش از ۵۰۰ هزار زوج جوان در صف انتظار دریافت تسهیلات هستند که این رقم بسیار فراتر از تصور بانک ها بای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه است. 

اگر برای هر نفر ۱۰ میلیون تسهیلات ازدواج در نظر بگیریم از حاصل ضرب ۵۰۰ هزار نفر و ۱۰ میلیون تومان عدد شگفت انگیز ۵ هزار میلیارد تومان بدست می آید! 

این در حالی است که معمولا بانک ها موسسات اعتباری کمتر از این رقم (در خوشبینانه ترین حالت) برای این منظور در فواصل زمانی درنظر می گیرند. 

هم اکنون تعداد بانک هایی که در سامانه وام ازدواج حضور دارند ۲۰ بانک می باشد و البته بسیاری از بانک ها تنها اسمشان در این سایت است و تسهیلات ازدواج کمی پرداخت کرده اند. 

منابع قرض الحسنه بانک ها در سال های اخیر به حساب های سودی رسوب کرده و پول ارزان قیمت بسیار کم حجم شده است.از سوی دیگر بانک ها برای پرداخت وام سه میلیون تومانی در سال گذشته نیز درگیر منابع کافی بودند.

با توجه به حجم بالای تقاضای باقی مانده از سال های گذشته و نیز افزایش تعداد متقاضیان در سال جاری، بانک ها با کمبود منابع قرض الحسنه مواجه هستند و مجبور خواهند شد از منابعی چون قرض الحسنه جاری بهره بگیرند.

البته بانک مرکزی چند روز پیش در بخشنامه ای به بانک ها و موسسات مالی و اعتباری تاکید کرد پرداخت تسهیلات ازدواج را در اولویت قرار دهند. 

حال باید منتظر ماند و دید این بخشنامه می تواند گره از کار متقاضیان وام ازدواج باز کند یا خیر؟
منبع: اخبار بانک
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: