bazarnews

کد خبر: ۳۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از پیگیری این کمیسیون برای اجرای یکی از بندهای قانون بودجه سال ۹۷ که معطوف به بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است، خبر داد.

محمد حسینی گفت:

در حال حاضر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیگیر رفع مشکلاتی است که در رابطه با اجرای حکم بند (ت) ماده 16 قانون بودجه سال 97 در خصوص اعلام سهمیه و همچنین دستورالعمل نحوه تسویه وام های کمتر از 100 میلیون تومان وجود دارد.

وی با بیان اینکه که این حکم به نوعی ادامه تبصره اصلاحیه ماده 35 قانون بودجه سال 95 است، اظهار داشت: این حکم معطوف بر این است که برای جلوگیری از مشکلات وام گیرندگان خرد و افرادی که معوقات لاوصول دارند، قدم های بهتری برداشته شود. در واقع در متن حکم آمده که سود را دولت پرداخت کند و جرایم را بانک ها ببخشند و بدهکاران اصل وام را پرداخت کنند که این موضوع در بند (ت) ماده 16 قانون بودجه سال 97 هم آمده ولی تاکنون، بانک مرکزی سهمیه را به بانک ها اعلام نکرده که پیگیر آن هستیم.

حسینی با اشاره به اینکه این موضوع هم مورد مطالبه مردم و هم نمایندگان مجلس است، گفت: نگاه بانک مرکزی این است که باید اصلاحیه کوچکی در این حکم صورت بگیرد تا بتواند این کار را انجام دهد و اگر نظر بانک مرکزی صائب و لازم باشد، کمیسیون برنامه و بودجه پس از بررسی های لازم و در آینده بسیار نزدیک، این موضوع را در قالب طرح به مجلس ارائه خواهد داد تا مشکل برای اجرا حل شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس عنوان کرد: اگر این مشکل حل شود، بانک مرکزی سهمیه را به بانک ها اعلام می کند و تمام افرادی که زیر 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند، می توانند اصل وام را پرداخت کنند و سود و جرایم آنها بخشیده می شود.

 

خبرگزاری اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: