bazarnews

کد خبر: ۳۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
یک کارشناس بازار خودرو مطرح کرد:
فربد زاوه گفت: هجوم نقدینگی از جمله عوامل تلاطم و نابسامانی در این بازار است.

گروه خودرو بازارنیوز : به گفته فربد زاوه ماشین تولید نقدینگی سال های متمادیست که با قدرت هرچه تمامتر به سمت جلودر حال حرکت است و شوربختانه هیچ انگیزه ای برای ایجاد انضباط مالی در بدنه اجرایی کشور در طول ۱۰ تا ۱۲ سال گذشته وجود نداشته است.

وی همچنین اظهارداشت: بی انضباطی مالی، دست اندازی به منابع بانک مرکزی، انتشار پول پرقدرت، افزایش پایه پولی همه و همه در طول سال های گذشته با تمام قدرت در مملکت اتفاق افتاده است.

این کارشناس بازار خودرو گفت: همگان اثر سیاست پول پاشی را در سال ۹۰ و ۹۱ با تمام وجود تجربه و متاسفانه همان داستان بسیار تلخ دوباره امروز در حال تکرار شدن است.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست پول پاشی منجر به ایجاد تورم در جامعه شده است، افزود: بدون شک با بروز شرایط تورمی تقاضای کاذب در جامعه شکل می گیردبه خاطر اینکه مردم سرمایه های خود را به طلا، ارز، سکه، خودرو و مسکن تبدیل تا ارزش دارایی های در اختیار کاهش پیدا نکند.

زاوه بیان داشت: ایجاد اختلال در عرضه از دیگر عوامل مشکل آفرین در بازار خودرو قلمداد می شود.

وی گفت: آمار و اطلاعات نشان می دهد تولید شش ماهه سال جاری خودرو در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش شدید مواجه بوده است.

این کارشناس بازار خودرو افزود: زمان تحویل بسیاری از خودروهای مورد پیش فروش سال قبل ماه های ابتدای سال جاری بوده که هنوز متقاضیان موفق به دریافت خودروی خود نشده اند.

وی تصریح کرد: کمبود قطعه یکی از دلائل کاهش عرضه خودرو به بازار و عدم تحویل خودروهای مورد پیش فروش به متقاضیان بوده است.

زاوه در ادامه نوسانات سیاسی را از دیگر عوامل تاثیر گذار در بازار خودرو برشمرد و یادآورشد: بحث اعمال تحریم ها و محدودیت های بین المللی از سوی آمریکا این نگرانی را در جامعه ایجاد کرده که مدیریت اقتصادی کشور در ماه های پیشرو دچار اختلال خواهد شد به همین دلیل مردم تلاش می کنند خریدهای خود را زودتر انجام دهند تا در بحران آتی دچار مشکل نشوند.

رادیو  اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: