bazarnews

کد خبر: ۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
معاون پژوهش و فناوری دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان با اشاره به مشکلات موجود در حوزه پژوهشی دانشگاه‌ها گفت: وقتی بسیاری از کارخانه‌ها حتی توان پرداخت حقوق کارگرانشان را ندارند، مسلما برای پروژه‌های پژوهشی به دانشگاه‌ها مراجعه نمی‌کنند.
بازار نیوز - دکتر امیرحسین میثمی رکود صنعتی را مهمترین مشکل در حوزه پژوهش عنوان و اظهار کرد: زمانی که تولید کم است و کارخانه‌ها در تامین حقوق کارگران خود نیز دچار مشکل هستند، مسلما برای پروژه‌های پژوهشی به دانشگاه مراجعه نمی‌کنند و این مساله سبب دلسرد شدن پژوهشگران می‌شود.

میثمی کمبود بودجه را از دیگر مشکلات اصلی حوزه پژوهشی دانشگاه‌ها دانست و افزود: زمانی که تجهیزات مناسب اعم از سخت افزار و نرم‌افزار در دانشگاه فراهم نباشد، دست پژوهشگر بسته است؛ چرا که انجام پژوهش خارج از دانشگاه نیز مستلزم صرف هزینه‌های زیادی است.

وی درباره برنامه‌های پژوهشی دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان با اشاره به اینکه اکثر دانشگاه‌ها حداکثر 30 درصد از میزان مبلغ قراردادهای برون دانشگاهی را به پژوهشگر اختصاص می‌دهند، گفت: دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان با چشم پوشی از سهم عمده دانشگاه و اختصاص 90 تا 95 درصد از مبلغ قرارداد به پژوهشگر در جهت ترغیب پژوهشگران و رشد پژوهش می‌کوشد. ‌

معاون پژوهش و فناوری دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان درباره طرح‌های تجاری‌سازی شده این دانشکده در سال 94 اظهار کرد: طرح «پنل‌های خنک کننده کوره‌های ذوب فولاد» که در سال 93 ثبت شد و از سوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی تائیدیه گرفت، در سال 94 برای فولاد مبارکه و شرکت ذوب آهن  تولید شد و به مرحله تجاری‌سازی رسید.

رستمی در پایان با بیان اینکه بر اساس قانون، حداقل 15 درصد از بودجه کل دانشگاه به پژوهش اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: بودجه پژوهشی این دانشکده در سال 94، 30 درصد از کل بودجه و حدودا معادل 800 میلیون تومان بوده است.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: