bazarnews

کد خبر: ۴۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
عضو ناظر مجلس در شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح کرد:
شهرام کوسه غراوی گفت:شرایط باید به گونه‌ای مدیریت شود که اعمال مالیات بر بازار مسکن موجب تشدید گرانی، سوء استفاده از قوانین جدید و افزایش رکود حوزه مسکن نشود.

گروه راه و مسکن بازارنیوز : کوسه غراوی ، درباره اهمیت اعمال سیاست های مالیاتی بر بازار مسکن، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی درصدد سیاست گذاری جدید در حوزه مالیاتی بازار مسکن هستند، از این رو کمیسیون عمران مجلس و کمیسیون اقتصادی مجلس به صورت جداگانه لایحه مالیات بر عایدی سرمایه مورد بررسی قرار دادند، البته قرار شده که این لایحه در کمیته ویژه ای برای بررسی همه جانبه لایحه تشکیل شود.

بازار مسکن نیازمند اعمال سیاست های مالیاتی است/کوتاه کردن دست دلالان اولویت اصلی در بازار مسکن

نماینده مردم مینودشت و کلاله در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا بازار مسکن نیازمند اعمال سیاست های جدید به ویژه سیاست های مالیاتی است، زیرا امروز بخش اعظمی از این بازار در دستان دلالان قرار دارد و این افراد هستند که عملا شرایط مسکن در روزها و ماه های بعد را رقم می زنند، بنابراین کوتاه کردن دست دلالان اولویت اصلی در بازار مسکن محسوب می شود.

احتمال خروج سرمایه از بازار مسکن با اعمال سیاست های مالیاتی

وی گفت: نکته قابل توجه در بحث اعمال سیاست های مالیاتی در حوزه مسکن این است که با اعمال مالیات بر این بخش، احتمال خروج سرمایه از بازار مسکن و انتقال آن به بخش های دیگر از جمله بازار طلا، سکه یا ارز وجود دارد، از طرف دیگر برخی از نمایندگان مجلس معتقد هستند که مالیات بر عایدی سرمایه مسکن موجب رکود این بازار می شود.

کوسه غراوی تصریح کرد: شرایط باید به گونه ای مدیریت شود که اعمال مالیات بر بازار مسکن موجب تشدید گرانی، سوء استفاده  از قوانین جدید و افزایش رکود حوزه مسکن نشود، بنابر این باید تمام جوانب لایحه مذکور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

دلالان باید با خریدان واقعی و سازندگان متمایز شوند

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: متأسفانه در شرایط کنونی بازار مسکن در گیر معضل سوداگری شده، حال این مسئله مهم است که چگونه می توان دلالان را با خریدان واقعی و سازندگان متمایز کرد، از این رو باید تمهیدی اندیشیده شود که مسکن از سازنده با قیمت مناسب و بدون تأثیرات جانبی دلالان عرضه شود.

ارزان فروشی صوری حربه دلالان برای دور زدن مالیات بر مسکن

وی ادامه داد: تمام روزنه های سوء استفاده باید برای اجرای قانون مالیات بر عایدی مسکن بسته شود، به طور مثال این امکان وجود دارد که دلال خانه ای را با قیمت واقعی یک هزار تومان خریده و بخواهد آن را سپس بفروشد، اما به علت قانون مالیات سود کلان نمیتواند ببرد، حال وی برای دور زدن قانون، در قرارداد فروش قیمت مسکن را به جای یک هزار تومان، 400 تومان اعلام  می کند تا مالیات کمتری پرداخت کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: این یکی از روزنه ها است که باید بسته شود، از این رو مثلا برای مقابله با این حربه می توان، قیمت خانه را به صورت منطقه ای اعلام کرد تا افراد نتوانند قیمت را پایین تر از قیمت مصوب منطقه برای فرار از مالیات بفروشند.

خانه ملت

برچسب ها: مسکن ، مالیات ، دلال ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: