bazarnews

کد خبر: ۴۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ایران کشوری ارزان برای مقاصد سفرهای خارجی است و می‌توان بهتر روی مبحث گردشگری کار شود.

مجید کیان‌پور با بیان اینکه توسعه گردشگری بین‌المللی یکی از منابع ثابت درآمد کشورهاست، اظهار داشت: ایران جاذبه‌های خیلی خوبی دارد که علاوه بر گردشگری مذهبی و درمانی، دارای آثار طبیعی و تاریخی زیادی بوده و یکی از کشورهای منحصر به فرد دنیاست، البته در این راستا نتوانستیم زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و حتی نیاز به ایجاد دانشگاهی داریم که صرفا روی مبحث توریسم کار کند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر نقطه از ایران یک گزینه مناسب برای گردشگری است، عنوان کرد: هر استان هم ویژگی‌های منحصر به فرد خود دارد، از بحث گردشگری مذهبی گرفته(مشهد، قم، عبدالعظیم در شهر ری، شاهچراغ در شیراز) که گردشگران زیارتی برای زیارت به این مکان‌ها مشرف می‌شوند که شاید در کمتر از گوشه‌ای از دنیا به این شکل باشیم.

کیانپور اظهار کرد: روی بحث گردشگری، توریسم درمانی و دیگر ظرفیت‌هایی که وجود دارد برنامه‌ریزی کنیم تا بیش از ۴۰ میلیون نفر در سال ساماندهی کنیم به شرطی که ساز و کارش را فراهم کنیم و روی معرفی آثار و زیرساخت‌ها توجه و اهتمام ویژه داشته باشیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران کشوری ارزان برای مقاصد سفرهای خارجی است و می‌توان بهتر روی مبحث گردشگری کار شود.

وی گفت: ابتدا ظرفیت‌های کشور و آثار دیدنی، تاریخی و مذهبی و توریسم‌درمانی را معرفی و ظرفیت ایجاد کنیم تا در یک دوره بلندمدت  ۲۰ ساله درآمدی برابر با درآمد نفت داشته باشیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روی سرمایه‌گذاری خارجی و ایجاد و بهسازی هتل‌ها و حمل و نقل هوایی و ریلی اقدام کنیم و از ظرفیت سرمایه بخش خصوصی برای توسعه گردشگری بهره ببریم.

ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: