bazarnews

کد خبر: ۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
رحیمی انارکی عضو هیات مدیره بانک مسکن؛
از امروز تسهیلات خرید مسکن با نرخ سود جدید که بین 1.5 تا 3 درصد کاهش یافته در اختیار عموم قرار می گیرد.
نرخ جدید تسهیلات مسکن از امروز اجرایی شدبازار نیوز- ابوالقاسم رحیمی انارکی عضو هیات مدیره بانک مسکن اظهار داشت: کاهش نرخ سود تسهیلات اهدایی مسکن که چند روز پیش اعلام شد مربوط به دارندگان حساب صندوق مسکن یکم بوده و این کاهش نرخ سود سومین باری است که در این بخش رخ می دهد.

 وی افزود: در ابتدا که میزان این وام اعلام شد نرخ سود بانکی مربوط به آن را 14 درصد در نظر گرفته بودند که پس از مدتی 13 درصد نرخ بهره تصویب و بعد به 11 درصد رسیده بود اما چند روز گذشته رییس جمهور نرخ بهره بانکی آن را برای خرید مسکن هایی که در بافت فرسوده قرار دارند 8 درصد و برای سایر مناطق 9.5 درصد اعلام کردند.

انارکی اظهار داشت: این نرخ سود از امروز در تمامی شعب بانک مسکن اجرایی شده است و میزان وام مسکن اولی ها در تهران 80 میلیون تومان، شهرهایی با جمعیتی بیش از 20 هزار نفر دارند 60 میلیون تومان و سایر شهرها 40 میلیون تومان اعلام شده است که این مبالغ قابلیت دو برابر شدن را دارند.

وی تصریح کرد: میزان نرخ سود این وام نسبت مقدار تعیین شده اولیه، برای بافت فرسوده حدود 41 درصد کاهش یافته به طوری که اگر فردی یک وام 60 میلیونی را دریافت کند بجای پرداخت 860 هزار تومان حدود 560 تومان را پرداخت می کنند.

انارکی عنوان کرد: افرد جهت دریافت وام 80 میلیون تومانی باید حداقل 13 میلیون و 500 هزار تومان را به حساب واریز کنند و پس از گذشت 6 دوره 6 ماهه وام خود را دریافت کنند؛ اما اگر تمایل داشته باشند سریعتر وام به آنها پرداخت شود می توانند با واریز کردن 40 میلیون تومان پس از یک سال وام 80 میلیون تومانی خود را دریافت کنند.

وی افزود: جهت استفاده از وام به صورت دو برابر هر دو زوج نباید سابقه استفاده از تسهیلاتی را که بانک مسکن و سایر شبکه های بانکی و یا شرایط خاصی که دولت در اختیار عموم قرار داده را نداشته باشند.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: