bazarnews

کد خبر: ۵۱۵۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱
اقدام خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا درباره قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، واکنش‌های جهانی را در پی داشته است که گزارش آن را میتوانید در لینک‌های زیر بخوانید.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با موضوع تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط دولت آمریکا گفت: اکنون که با خدمات بسیار ارزنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نقشه آمریکا و صهونیست‌ها در منطقه نقش بر آب شده؛ تروریست خواندن سپاه توسط آمریکا یک نوع انتقام‌گیری است.

در همین باره حشمت‌الله فلاحت‬ پیشه در مطلبی در صفحه توئیتر خود تاکید کرد که تا زمانی‌که دفاع اقتضاء نکند از مرگ سربازان آمریکایی خوشحال نخواهیم شد. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با روسای کمیسیون‌های روابط خارجی و مبارزه با فساد روسیه نیز با انتقاد از سیاست‌های غلط ترامپ در حمایت‌های تدارکاتی و آموزش گروه‌های تروریستی در منطقه گفت: تصمیمات غیر منطقی و غلط آمریکا باعث گسترش تروریسم و خشونت در منطقه شده است.

حزب توسعه ملی: مسئولان از برخورد‌های ماجراجویانه و تنش‌زا با اقدام ترامپ علیه سپاه پرهیز کنند

در جبهه پایداری تاکید شد: مسئولان ظرفیت‌های بین‌المللی برای مقابله با اقدام آمریکا علیه سپاه را به‌کار گیرند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اقدام آمریکا مبنی تروریست دانستن سپاه پاسداران را بی عقلی محض دانست و تاکید کرد: محبوبیت سپاه با این اقدام آمریکا کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه این محبوبیت بیشتر هم می‌شود.

مهدی ذاکریان، کارشناس مسائل بین‌الملل به جای خالی فرماندهان نظامی ایران در کنفرانس مونیخ اشاره کرد و با اعتقاد بر اینکه باید عملکرد نیرو‌های مسلح ایران در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش از طرف دستگاه دیپلماسی کشور به صورت مناسب‌تری به جامعه بین‌الملل معرفی شود و به نظرم اقدامات صورت گرفته در این زمینه ناکافی است، خاطر نشان کرد: ضروری بود که در کنفرانس امنیتی مونیخ که در بهمن ماه برگزار شد، یکی از مقامات ارشد نظامی ایران حضور پیدا می‌کرد و گزارشی از عملکرد این نیرو‌ها در مبارزه با تروریسم در منطقه ارائه می‌کرد و نتیجه اقدامات آمریکایی‌ها را نیز که باعث افزایش بحران در منطقه شده است، تشریح می‌کرد.

یک کارشناس مسایل آمریکا: لشگرکشی آمریکایی‌ها با وحدت و انسجام نیرو‌های سیاسی داخل کشور مواجه شد

پیشنهادات رضا نصری برای پاسخ به اقدام آمریکا

همچنین عبدالغفور ایران نژاد، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی نقش مهم سپاه در اقتصاد و امنیت کشور را خاطرنشان کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هویت انقلاب و بازوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه هاست.

نماینده مردم یزد: باید در حضور نیرو‌های آمریکایی در خلیج فارس بازنگری شود

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان: ترامپ کینه ضدانسانی و ذات ضدمردمی دارد

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی: آمریکا به قدرت دفاعی ایران واقف است

دیدار تعدادی از نمایندگان تهران با فرمانده سپاه تهران بزرگ و اعلام حمایت از سپاه

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه: سپاه، حافظ تمام‌قد آرمان‌های انقلاب است

همچنین مرتضی صفاری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا با قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی، دو هدف ایجاد فشار حداکثری بر ایران و امتیاز دادن به نتانیاهو در انتخابات اسرائیل را دنبال می‌کند، گفت: فشار حداکثری بر ایران و برگزاری انتخابات در اسرائیل، علل اصلی قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا است.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس خبری درباره اقدام خصمانه آمریکا برای قرار دادن نام سپام پاسدارن ایران در لیست سازمان‌های تروریستی گفت که چین کشور‌ها را به رفتار‌های منطبق با قوانین روابط بین‌المللی دعوت می‌کند و می‌خواهد با قلدرمآبی مقابله شود.

در پی اقدام آمریکا علیه سپاه وزیر امورخارجه ژاپن هم گفت که ژاپن از خط مشی آمریکا درخصوص سپاه پاسداران ایران پیروی نمی‌کند، اما توقف برنامه موشکی ایران چیزی است که برای ثبات منطقه ضروری به شمار می‌آید.

همچنین مرتضی مرادیان، سفیر ایران در دانمارک در صفحه توئیتر خود اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی را اشتباه راهبردی آمریکا دانست و گفت: امروز ایران در حمایت از سپاه متحد و منسجم است. اقدام نابخردانه سردمداران کنونی کاخ سفید علیه این نهاد برآمده از مردم، پایگاه اجتماعی آن را در کشور و حتی در منطقه مستحکم‌تر می‌کند. این اقدام احمقانه، فرار آمریکا از منطقه را تسریع خواهد کرد.

با اشاره به اقدام آمریکا علیه سپاه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه همزمانی تحولات اخیر در منطقه، ازجمله اقدام آمریکا علیه سپاه و انتخابات رژیم صهیونیستی را اتفاقی غیر معمول توصیف کرد و گفت که این تحولات را به دقت دنبال می‌کند.

شورای سیاسی و شورای اجرایی مقاومت اسلامی نُجَباء با صدور بیانیه‌هایی جداگانه، به تروریستی معرفی شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جانب سرکردگان کاخ سفید واکنش منفی نشان دادند. در این بیانیه‌ها، مقاومت اسلامی نُجَباء اقدام خصمانه دولت آمریکا در افزودن نام سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی را به‌شدت محکوم و تاکید کردند: شانه به شانه برادران‌مان در سپاه پاسداران می‌ایستیم.

وزیر کشور قطر هم نسبت به قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست تروریست‌ها واکنش نشان داد و تاکید کرد که اقدامات یک‌جانبه مشکلات را حل نمی‌کنند.

در همین رابطه جنبش حماس فلسطین نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا علیه سپاه اعلام کرد: این اقدام نشان می‌دهد که این دولت (آمریکا) براساس منافع صهیونیست‌ها و برنامه‌های آن‌ها گام برمی‌دارد و جانبداری کورکورانه خود در رابطه با تمامی امور منطقه را ادامه می‌دهد. در بخشی این بیانیه آمده است: اقدام آمریکا علیه قدس و جولان و سپس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از یک جا آب می‌خورد و مقاومت و مبارزه با اشغالگری را هدف قرار داده است.

بیانیه جمعیت دفاع از ملت فلسطین در محکومیت اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی در بیانیه‌ای در همین رابطه عنوان کرد: اقدام کاخ سفید در گنجاندن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در سیاهه گروه‌های تروریستی، اقدامی نسنجیده است که موجب پیچیده‌تر شدن بحران و تبدیل آن به گره‌ی بازنشدنی می‌شود. وی در این بیانیه تاکید میکند که با اقدامات نسنجیده منطقه را با بحران‌های جدید مواجه نکنید.

سازمان بدر عراق: اقدام آمریکا علیه سپاه، نشان دهنده تبعیت کورکورانه آن‌ها از اسرائیل است

رئیس مجلس اعلای عراق: ترامپ برای خشنودی صهیونیست‌ها این تصمیم را گرفت

در واکنش به این اقدام آمریکا، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) با بیان مصادیقی از دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران و ملت‌های آزاده منطقه از جمله اعمال سخت‌ترین تحریم‌های ظالمانه و نیز ایجاد، تقویت و پشتیبانی از داعش اضافه کرد: آمریکایی‌ها دیروز هم کار رذیلانه‌ای کردند و سپاه پاسداران را که افتخار نظام جمهوری اسلامی و موجب امنیت در منطقه است، به عنوان سازمان تروریستی اعلام کردند. نظام جمهوری اسلامی در برابر کار وقیحانه دولت آمریکا ساکت نخواهد ماند

واکنش وزرای خارجه ترکیه و قطر به اقدام آمریکا علیه سپاه

وزیران خارجه ترکیه و قطر در نشست خبری مشترک خود در آنکارا به اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک عربی، چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در یک نشست خبری مشترک در آنکارا، پایتخت ترکیه برگزار کردند.

وزیر خارجه ترکیه در این نشست در رابطه با اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا این تصمیم را اتخاذ کرد و این تصمیم یکجانبه بوده و جزو تحریم‌ها و فشار‌هایی است که آمریکا علیه ایران وضع کرده است.

چاووش اوغلو افزود: ما می‌گوئیم و تکرار می‌کنیم که این اقدام تنها از سوی واشنگتن صادر شده است و عمومیت بخشیدن به آن امکان پذیر نیست.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه گفت: ما فعالیت‌های سپاه پاسداران ایران در سوریه را تأیید نمی‌کنیم، اما هیچ کشوری نمی‌تواند اعلام کند که نیروی مسلح یک کشور دیگر گروه تروریستی است. همچنین ما اقدامات یکجانبه را تأیید نمی‌کنیم.

محمد بن عبدالرحمن، وزیر خارجه قطر هم در این نشست مشترک خبری در این راستا گفت: اختلاف میان کشور‌ها باید از طریق گفت: وگو حل شود.

وی افزود: ایران کشوری است که موقعیت منطقه‌ای و جغرافیایی خود را دارد و ما به عنوان کشور‌های همسایه آن، چه با سیاست‌های ایران مخالف باشیم و چه موافق باید نگاهی متفاوتی به این کشور داشته باشیم.

محمد بن عبدالرحمن گفت: اگر با برخی رفتار‌های نیروی مسلح ایران و یا هر کشور دیگری مخالف باشیم نباید از طریق تحریم با آن برخورد کنیم.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز اخیراً درباره همزمانی تحولات اخیر در منطقه، شامل به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان از سوی آمریکا، انتخابات رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا علیه سپاه پاسداران گفت: این‌ها تحولاتی عادی نیستند. بسیار جالب است که این تحولات در همزمانی با انتخابات پارلمانی اسرائیل شکل گرفته است. ما بر این باوریم که این همزمانی از قبل برنامه‌ریزی شده است.

در این راستا، وزیر کشور قطر نیز در واکنش به قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست تروریست‌ها از سوی آمریکا گفته بود: اقدامات یک‌جانبه مشکلات را حل نمی‌کنند.

کاخ سفید در اقدامی خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی عصر روز دوشنبه نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رسماً در لیست به اصطلاح تروریستی دولت آمریکا قرار داد و شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز دست به اقدامی متقابل زد.

آیت‌الله جزایری: پاسخ عملی به آن‌ها خواهیم داد
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در پاسخ به جنایت ترامپ که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با وجود اینکه فلسفه وجودی‌اش مبارزه با تروریسم است، اما آن را تروریست اعلام کرد لباس سپاه را پوشیدم.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در اهواز درباره علت پوشیدن لباس سبز سپاه اظهار داشت: در پاسخ به جنایت ترامپ که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با وجود اینکه فلسفه وجودی‌اش مبارزه با تروریسم است، اما آن را تروریست اعلام کرد می‌خواستیم بگویم که اگر سپاه تروریست است ما هم که جزو ملت ایران هستیم تروریست به‌شمار می‌آییم.

وی افزود: البته ترامپ از این جسارت‌ها طرفی نخواهد بست و مقامات سپاه هم گفتند که "اگر بخواهند ادامه بدهند ما هم پاسخ عملی به آن‌ها خواهیم داد".

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یقیناً این رفتار سبب محبوبیت بیشتر سپاه میان مردم خواهد شد، زیرا امام راحل رضوان الله علیه این درس را به ما داد که اگر یک وقتی دشمن از شما تعریف کرد در کار خودتان شک بکنید اگر آن‌ها اظهار دشمنی کردند بدانید راه شما صحیح است.

تحریم سپاه از ناتوانی آمریکا حکایت دارد/ استاندارد دوگانه آمریکا در قبال تروریسم

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط آمریکا حکایت از عجز و ناتوانی دولتمردان آمریکا در برابر دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط آمریکا حکایت از عجز و ناتوانی دولتمردان آمریکا در برابر دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: سپاه برخاسته از متن مردم است و پشتوانه‌ای عظیم به بزرگی ملت ایران اسلامی دارد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا استاندارد دوگانه‌ای در قبال تروریسم در جهان دارد و این تناقض برای کشور‌های جهان آشکار شده است.

وی گفت: نقش سپاه در نابودی داعش که به تهدیدی جدی در منطقه تبدیل شده بود غیرقابل انکار است و با انجام این مهم ثبات و آرامش را به منطقه برگرداند.

بدری در پایان تاکید کرد: اقداماتی همچون تحریم سپاه نخواند توانست از نفوذ استراتژیک جمهوری اسلامی در منطقه بکاهد.

جمالی نوبندگانی: مشکل آمریکا نقش بی بدیل سپاه در قلع وقمع پایگاه‌های تروریستی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:مشکل دولتمردان آمریکا؛ نه تنها حمایت مورد ادعای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تروریسم نیست؛ بلکه نقش بی بدیل و کارآمد و تمام کننده این نیرو در قلع وقمع پایگاه‌های گروه‌های تروریستی است.

به گزارش فارس، محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU)،‌ اظهار داشت: در بحبوبه دست و پنجه نرم کردن بخش قابل توجهی از مردم ایران با مشکلات ناشی از سیل در شمال؛ جنوب و جنوب‌غربی کشور؛ و درهنگامه‌ای که نیروهای مسلح کشور و از جمله سپاه پاسداران مانند دوران دفاع مقدس و اینبار در عرصه‌ای دیگر مشغول امداد و نجات و خدمات رسانی به آسیب دیدگان وگرفتار شدگان از این حادثه طبیعی بودند؛ سرانجام بعد از ظهر روز نوزدهم فروردین ماه دولت جمهوری‌خواه آمریکا تحت ریاست دونالد ترامپ؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

وی افزود: تنظیم ساختار هر سیستم حکومتی و رژیم سیاسی براساس قانون اساسی آن کشور صورت می‌گیرد. قانون اساسی که چارچوب فعالیت‌های تمامی قوا وسازمانها می‌باشد؛ نیز با رای اکثریت مردم به تصویب رسیده وبعنوان میثاق ملی قلمداد می‌گردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران؛ نهادی است که نهال آن در سال 1357 کاشته شد و امروز به درختی تنومند که ریشه در سرزمین پهناور ایران دارد؛ مبدل شده است. جایگاه این نهاد برآمده از انقلاب اسلامی کاملا مشخص وقانونی بوده و اصل 150 قانون اساسی به این مهم پرداخته و چنین می‌گوید: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی این انقلاب تشکیل شد، برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن پا بر جا می‌ماند. حدود وظایف و قلمرو مسئولیت سپاه در رابطه با وظایف و قلمرو مسئولیت نیروهای مسلح دیگر با تأکید بر همکاری و هماهنگی برادرانه میان آن‌ها به وسیله قانون تعیین می‌شود».

وی بر همین اساس اضافه کرد: پاسداران انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشته در عرصه‌های مختلف منشاء خدمات برجسته‌ای بوده‌اند که انجام آن‌ها جز با ایثار جان میسور نگردیده است. مقابله با تجزیه‌طلبی‌ها در گوشه و کنار کشور در هنگامه‌ای که هنوز انقلاب ملت ایران نوپا بود و از هر سو مورد تهاجم گرگ‌های درنده خو قرار داشت؛ خاتمه دادن به هواپیما ربایی؛ جلوگیری از ترور شخصیت‌ها؛ پایان دادن به جولان گروه‌های مسلح در کشور و علی‌الخصوص خاتمه جنگ مسلحانه در پایتخت که در اوج جنگ تحمیلی جریان یافت؛ حضور در عرصه دفاع مقدس و عهده‌دار شدن بسیج؛ سازماندهی؛ آموزش واعزام دهها هزار رزمنده داوطلب مردمی به جبهه‌های دفاع از کشور؛... تنها گوشه‌هایی از خدمات ارزنده و به یادماندنی پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

جمالی خاطرنشان کرد: سپاه تجلی وتبلور ایثار و فداکاری در دوران دفاع مقدس و در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران دوبال قدرتمند نیروهای مسلح کشور را تشکیل می‌دهند. تک تک نیروهای تشکیل دهنده این نهاد؛ فرزندان برومند و رشید ملت ایران هستند. به راحتی صدها هزار ایرانی پاکباخته را تروریست معرفی کردن؛ عملی وقیحانه؛ غیر قابل قبول و پیشاپیش محکوم به شکست است.

جمالی نوبندگانی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: هیچ ملت و هیچ نظام سیاسی اجازه تضعیف حافظان امنیت و مدافعان تمامیت ارضی کشور خویش که همانا نیروهای مسلح هستند؛ را نمی‌دهد و جمهوری اسلامی ایران بصورت اولی تر در این زمینه ظاهر شده و هرگز تضعیف فداکارترین ومخلص ترین قهرمانان وطن را بر نخواهد تابید.

وبی افزود: اقدام غیر قانونی؛ فرامرزی وخلاف تمامی اصول وقواعد بین‌الملل دولت آمریکا در قرار دادن نام بخشی از نیروهای مسلح کشورمان در فهرست گروه‌های تروریستی خشم ملت ایران را برانگیخته و هرکسی که دل در گرو ایرانی آزاد ومستقل دارد؛ با این اقدام خصمانه حاکمان کاخ سفید ابراز مخالفت می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مشکل دولتمردان آمریکا؛ نه تنها حمایت مورد ادعای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تروریسم نیست؛ بلکه درست نقطه مقابل آن یعنی نقش بی بدیل و کارآمد و تمام کننده این نیرو در قلع وقمع پایگاه‌های گروه‌های تروریستی است. همان گروه‌هایی که شکل‌گیری؛ تجهیز وحمایت مالی و تسلیحاتی وحتی تبلیغاتی آنها جز با حمایت مستقیم وغیر مستقیم آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای کاخ سفید امکان پذیر نبوده و نیست.

جمالی همجنین گفت: اگر چنانچه نیروهای سپاه از گروه‌های تروریستی جبهه النصره؛ دانش ... حمایت می‌کردند؛ بدون تردید امروز در لیست تروریستی قرار نمی‌گرفتند و برعکس نورچشم مقامات کاخ سفید بودند.

« برعکس ادعای دولتمردان آمریکایی؛ سپاه پاسداران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران وبنا به دعوت دولت‌های سوریه وعراق پیشقراول مبارزه ومقابله با گروهها وسازمان‌های تروریستی بوده وانصافا در این صحنه خوش درخشیده است. آنچه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی را سخت برآشفته وخشمگین نموده است؛ همین درخشش ودست بالای این بازوی مسلح جمهوری اسلامی در سرکوب دست پروردگان واشنگتن و تل آویو است».

جمالی با بیان اینکه مدعیان مبارزه با تروریسم در کاخ سفید وتل آویو؛ خود بانی؛ مروج؛ حامی وپایگاه ترور و تروریسم هستند،‌گفت: جوخه‌های مرگ دهه‌هاست با حمایت آمریکایی‌ها در سرزمین‌های اشغالی به پاکسازی قومی و اجرای سیاست مخرب غیر انسانی سرزمین سوخته با کشتارزنان و کودکان و غصب سرزمین‌های آنان مشغول هستند. آنچه این روزها در یمن در حال اجراست؛ تروریسم آشکار دولتی و تلاش برای خفه کردن ملتی مظلوم است.

وی ادامه داد: از این‌رو تمامی احزاب و جریانات سیاسی اعم از اصلاح‌طلب؛ اصولگرا ومستقل در محکومیت این سیاست خصمانه آمریکا متفق القول هستند. موضع‌گیری نابخردانه و اقدام مضحک نوزدهم فروردین دولت دونالد ترامپ بطور حتم یکپارچگی؛ انسجام و همبستگی ملی تمامی ایرانیان وطن دوست و هرآن کس که به ایرانی بودن خود می‌بالد؛ بدنبال خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در پایان جمالی به نشانه احترام مقابل دختر مسلمانی بنام فاطمه بانو که از دست تروریست‌های بوکوحرام پس از یکسال ونیم فرار کرده بود ادای احترام کرد.

سرلشکر صفوی:اقدام آمریکا علیه سپاه عمر رژیم صهیونیستی را کمتر می‌کند

مشاوره عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: اقدام آمریکا علیه سپاه عمر صهیونیست‌ها را کمتر خواهد کرد، اما قدرت ملی ایران را افزایش خواهد داد.

به گزارش مهر، سرلشکر سید یحیی صفوی مشاوره عالی فرمانده معظم کل قوا در بیستمین سالگرد شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی و گرامیداشت ۱۱۰ شهید شاخص نیرو‌های مسلح که ظهر امروز (چهارشنبه) در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: نعمت وجود مردان و زنان خردمند و وفادار در کنار نعمت اسلام و ولایت از نعمت‌های بزرگی است که خدا به ما داده است.

وی شهدا را مایه افتخار و امنیت ایران دانست و گفت: شهدایی مانند شهید صیاد شیرازی الگو‌هایی برای مقاومت در منطقه و جهان است و مردان و زنان یمن، لبنان، سوریه و عراق با الگو قرار دادن این عزیزان در برابر ظلم و ستم ایستاده اند.

سرلشکر صفوی گفت: رهبر معظم انقلاب ناخدای کشتی نجات بخش ایران اسلامی در سال‌های گذشته بوده که توانسته اند کشتی ایران را از دریای توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی و مسائلی مانند حمله آمریکا به عراق و افغانستان عبور دهد.

وی با اشاره به فرمان رهبر انقلاب برای امداد رسانی به مردم سیل زده گفت: فرمان مقام معظم رهبری برای کمک به سیل زدگان، واقعاً سیلی از کمک‌های مردمی را به سمت استان‌های سیل زده سرازیر و نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های اجرایی و مردم را برای کمک به سیل زدگان متحد کرد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در به بیان خاطراتی از شهید صیاد شیرازی پرداخت و گفت: صیاد یک افسر دانشمند، اهل تفکر، صادق و با اعتماد به نفس بود. اعتماد به نفس او نشانه ایمان و اعتقاد به خداوند متعال بود، او فرمانده منظم و خاکی بود.

سردار صفوی ادامه داد: با اجازه رهبری زمانی که صیاد شیرازی به شهادت رسید تمام پایگاه‌های منافقین از اشرف، العماره و بصره با چند هزار گلوله مورد اصابت قرار دادیم و انتقام خوبی از منافقین گرفتیم.

وی درباره بیانیه کاخ سفید در خصوص تروریست نامیدن سپاه، گفت: به نظرم تأثیرگذاری اصلی در انتشار این بیانیه را صهیونیست‌ها، نتانیاهو و آی‌پک داشت، ترامپ می‌خواست خود را خرج آن‌ها کند، چون شش میلیون یهودی در آمریکا وجود دارد که در دور بعد به رأی آن‌ها نیاز دارد.

سردار صفوی با بیان اینکه صهیونیست‌ها و آی‌پک بر ترامپ تأثیرگذارند، افزود: غیر از «کوشنر» که مشاور ترامپ است بیش از ده نفر دیگر در دولت این کشور حضور دارند که از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند؛ با این بیانیه بشارت می‌دهم مجبور شوند از ترس واکنش ایران منطقه را ترک کنند.

وی ادامه داد: با این بیانیه عمر صهیونیست‌ها هم کمتر خواهد شد، اما قدرت ملی ایران افزایش خواهد یافت. آمریکایی‌ها در سیاست خارجی خود با شکست مواجه شدند. ترامپ بدترین رئیس جمهور آمریکا از نظر عقلانی، سیاسی و ... است. او احمق است و خدا را شکر می‌کنیم که دشمنان ما از احمق‌ها هستند.

سرلشکر تصریح کرد: دشمنی آمریکا با سپاه، ملت و انقلاب اسلامی موجب خیر و برکت است.

فردانیوز

برچسب ها: سپاه ، ترامپ ، بازارنیوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا کیانفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
0
1
مسیح علی‌نژاد روزنامه‌نگار از قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی حمایت کرد.

خانم علی‌نژاد،
ما برای برکنار کردن دیکتاتوری جمهوری اسلامی به کمک سپاه نیازمندیم، از شما توقع می‌رود به مقامات آمریکا تفهیم نمایید که کل سپاه تروریست نیست.
سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: