bazarnews

کد خبر: ۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
یک کارشناس اقتصادی معتقد است که از طریق فرهنگ سازی مناسب در راستای مصرف اجناس تولید داخل، ارتقای کیفیت کالاها و کاهش قیمت تمام شده زمینه برای رونق بازار فراهم می شود.
بازار نیوز - محمد اصولیان کارشناس اقتصادی، در خصوص رونق بازار تولیدات داخلی گفت:مسئولان با انجام تبلیغات مناسب می بایست مصرف کنندگان را راغب به خرید تولیدات داخلی کنند و به عنوان نمونه شعاری مبنی بر "ایرانی، ایرانی بخر" یکی از اقدامات تبلیغاتی جالبی است که می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه تنها اکتفا به تبلیغات جهت ایجاد رونق در بازار نمی تواند موثر باشد، گفت: باید ابتدا یک فرهنگ سازی همه جانبه ای در راستای مصرف اجناس ایرانی انجام گیرد زیرا آنچه که از کیفیت کالاهای داخلی در اذهان عمومی باقی مانده است، تصویر جالبی نیست لذا باید اقدامات جدی تری در خصوص تغییر نوع نگرش مردم صورت گیرد.

 اصولیان در ادامه افزود: به مرور زمان باید اقداماتی جهت رقابت پذیری کالاهای ساخت داخل با اجناس وارداتی مشابه آن انجام پذیرد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه باید بسترهای مناسب جهت خرید اقلام کالاهای ایرانی در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گیرد، گفت: از طریق ایجاد رونق در بخش صنایع و افزایش تولیدات با کیفیت مناسب و قیمت نازل می توان این زمینه ها را فراهم ساخت.

وی در پایان استفاده از کارت های خرید اعتباری را کم اثر دانست و افزود: توزیع این کارت ها به دلیل دارا بودن ارزش افزوده، شرایطی مشابه به وام های سابق خرید کالا داشته و بعید است که ساز و کار مناسبی داشته باشد.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: