bazarnews

کد خبر: ۶۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
قیمت نفت در ماه‌های اخیر در سایه مولفه‌های اقتصادی بین 55 تا 65 دلار در نوسان بوده و در این میان اگرچه در برخی روزها اتفاقات و حوادث سیاسی مانند حمله به آرامکو در عربستان و یا هدف قرار دادن نفتکش ایرانی در دریای سرخ، جهش‌های قیمتی را ثبت کرده است اما در مجموع این رشد اقتصادی جهان بوده که عرضه و تقاضا را در بازار طلای سیاه رقم زده است.

تا آنجا که اختلاف آمریکا و چین بر سر تعرفه‌ها حتی قیمت نفت برنت را تا میانه کانال 50 دلار پایین آورد اما اکنون سیگنال‌های مثبتی مبنی بر توافق اولیه این دو کشور به گوش می‌رسد. موضوعی که حتی با وجود کاهش تقاضا باز هم اجازه کاهش قیمت نفت برنت به زیر 60 دلار را نداده است.

بر این اساس نفت برنت اگرچه امروز را با کاهشی 11 سنتی پشت سر گذاشت اما همچنان بالای 60 دلار در هر بشکه باقی ماند. هر بشکه نفت برنت با این کاهش 61 دلار و 62 سنت معامله شد.

نفت شاخص آمریکا نیز 11 سنت ارزان‌تر از روز جمعه قیمت خورد و 56 دلار و 55 سنت قیمت خورد.

انتشار آمارهایی درباره افت سوددهی شرکت‌های صنعتی در چین باعث نگرانی در مورد کند شدن روند رشد اقتصاد این کشور و در نتیجه احتمال کاهش تقاضا در بازار شده است.

با این حال پیشرفت در گفت و گوهای آمریکا و چین بر سر تعرفه‌ها اجازه کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار نفت را نداد و این امر به عنوان حامی اصلی بازار عمل کرده است.

برچسب ها: اقتصاد ، چین ، نفت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: