bazarnews

کد خبر: ۶۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
یک کارشناس اقتصادی در نشست بازارنیوز:
شاکری: من می‌دانم که بانک مرکزی تاکید دارد که اگر همه موارد این کار کامل نشود به هیچ وجه تصمیم برای افتتاح آن نمی‌گیرد.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: مجید شاکری، کارشناس اقتصادی در نشست بازارنیوز درباره میزان اطلاعش از روند افتتاح بازار متشکل ارزی گفت: من هیچ داده جدیدی بیشتر از آنچه در رسانه‌ها موجود است ندارم.

بانک‌ها نیاز به شبکه‌ای برای انتقالات ارزی دارند

این کارشناس اقتصادی علت تاخیر در راه اندازی این بازار را مشکلات فنی دانست و گفت: بازار متشکل ارزی، چون یک مرحله رد و بدل اسکناسی و یک مرحله حساب به حساب دارد، بانک‌ها باید شبکه‌ای مثل پویا، شاپرک و ساتنا برای انتقالات ارزی راه اندازی کنند که کار مهمی است و کار یک روز و دو روز نیست.

شاکری ادامه داد: من می‌دانم که بانک مرکزی تاکید دارد که اگر همه موارد این کار کامل نشود به هیچ وجه تصمیم برای افتتاح آن نمی گیرد.

بازار متشکل باید از هزینه‌های دبی به صرفه‌تر باشد

وی درباره نگرانی‎اش از ایجاد این بازار گفت: بازار متشکل ارزی برای این ساخته شد که تسویه معاملات عمده را از دبی به تهران منتقل کند. زمانی این موضوع موثر خواهد بود که هزینه‌هایی که برای انتقال به دبی وجود داشته، همچنان موجود باشد. این یعنی اگر آن هزینه‌ها کم شود، این بازار اقتصادی نخواهد بود؛ اما از دید سیاست گذارانه باید به این بازار یک سری گزینه‌هایی اضافه کنیم که این بازار راه بیفتد و از آن به صرفه‌تر باشد.

شاکری در پایان گفت: این که چرا هنوز اجرایی نشده، همان نبود شبکه یا مشکلات فنی است. من از این که آتش‌سوزی ساختمان بازار متشکل اثری در این تاخیر داشته باشد، اطلاعی ندارم، اما باید بدانیم که آیا این آتش سوزی عمدی بوده یا اتفاقی؟
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: