bazarnews

کد خبر: ۶۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
سرزعیم: ما، چون خیلی امکانات داریم و با وجود آن‌ها هم رشد نمی‌کنیم، خیلی غصه می‌خوریم و برای مردم دردناک می‌شود که چرا منابع هست، اما از آن‌ها رشد در نمی‌آید یا رشد کم درمی آید.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: علی سرزعیم، کارشناس و استاد اقتصاد، درباره تفاوت ایران و مغولستان و علت اعتراضات اخیر گفت: من یک دوستی داشتم اهل مغولستان بود. از او پرسیدم آنجا اوضاع چطور است، گفت: ما یک کشور خیلی ضعیفی هستیم. هنوز عشقمان اسب است.   مثل کشور شما خیلی پیشرفته نیستیم. بر پایه همان سنت روستایی هستیم.

وی افزود: پرسیدم چرا؟ گفت: چون هیچ چیز نداریم. همه کشور کوه، بیابان و دشت است. هیچ چیزی برای توسعه نداریم و در این جغرافیا گیر افتادیم. به همین دلیل خیلی هم غصه نمیخورد.

سرزعیم تاکید کرد: ما، چون خیلی امکانات داریم و با وجود آن‌ها هم رشد نمی‌کنیم، خیلی غصه می‌خوریم و برای مردم دردناک می‌شود که چرا منابع هست، اما از آن‌ها رشد در نمی‌آید یا رشد کم درمی آید.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: هرکسی یک تکه از جامعه را احساس می‌کند، من احساس می‌کنم اعتراض‌های اخیر، فقط اعتراض به بنزین نیست. اعتراض به این است که اوضاع خوب نیست. ما وضعمان خوب نیست و در حال بدتر شدن است.
 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: