bazarnews

کد خبر: ۶۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
بازارنیوز بررسی می‌کند؛
بررسی آمار‌های موجود کشور نشان می‌دهد پرسود‌ترین بازار ایران در بازه زمانی ۱۰ ساله اخیر بازار بورس، با حدود ۲ هزار و ۴۰۰ درصد سود در ده سال اخیر، پرسودترین بازار کشور در این یک دهه گذشته بوده است.
گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: همواره سرمایه گذاری در دنیا، امری جذاب و پر بحث بوده است. در اقتصاد بازار‌های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد. بازار‌ها در اقتصاد کشور ما به دلایل مختلف اعم از تحریم، اشتباهات استراتژیکی تصمیم‌گیران و... همیشه دچار نوسانات مختلفی بوده است. نوساناتی که عمدتا تورمی بوده و این تفکر را در ذهن ایرانی‌ها جا انداخته است که اگر چیزی گران شد، دیگر ارزان نمی‌شود!

امری که برای سرمایه گذاران مهم است، شناخت و تحلیل بازار‌های پرسودتر است. این ماجرا وقتی مهم‌تر می‌شود که یک عده از سرمایه گذاران سواد اقتصادی و شناخت کافی از بازار‌ها ندارند و فقط می‌خواهند با پولی که دارند کار کنند تا سرمایه‌شان از بین نرود.
 
*بازارهای ایران همیشه در نوسان

بازار‌ها در ایران به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی به دلایل مختلف که مهترین آن تحریم هاست، همواره در نوسان هستند. بازار‌های مورد علاقه ایرانی ها، بازار بورس، مسکن، خودرو، سکه، ارز و سپرده گذاری در بانک است که بیشترین میزان سرمایه گذاری ایرانی‌ها در این بازار‌ها انجام می‌گیرد.

بررسی آمار‌های موجود کشور نشان می‌دهد پرسود‌ترین بازار ایران در بازه زمانی ۱۰ ساله اخیر بازار بورس، با حدود ۲ هزار و ۴۰۰ درصد سود در ده سال اخیر، پرسودترین بازار کشور در این یک دهه گذشته بوده است.

بازار سکه با قیمت سکه تمام بهار آزادی  در ۱۰ سال اخیر با میانگین بازدهی ۱۴۶۶ درصد از ۲۵۳ هزار تومان به بیش از چهار میلیون تومان در پایان آبان ماه امسال رسیده است.

نرخ ارز هم از حدود ۱۰۰۰ تومان در آبان ماه سال ۱۳۸۸ به بیش از ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان در آبان ماه سال ۱۳۹۸ صعود کرده و بازدهی ۱۰۳۵ درصدی را به ثبت رسانده است.

بازدهی سپرده گذاری در بانک‌ها نیز معادل تورم بوده و طی دوره مذکور بیش از ۵۰۰ درصد بوده است. همچنین آن‌هایی که حدفاصل آبان ماه سال ۱۳۸۸ تا آبان ماه سال ۱۳۹۸ در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ۶۷۲ درصد سود به‌دست آورده‌اند.

این آمار‌ها نشان می‌دهد بر خلاف جو روانی که بازار سکه و ارز در این چند سال اخیر داشتند، سوددهی چندانی نداشته و همیشه پرریسک بوده اند. اما بازار سرمایه، با روندی صعودی، بیشترین سود را به سرمایه‌گذارانش اعطا کرده است.
 
 
برچسب ها: بورس ، بازار سکه ، ارز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: