bazarnews

کد خبر: ۶۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
شکسته بند گفت: زمان دقیق اجرایی شدن این بازار را من هم نمی‌دانم، زیرا به شرایط و جو جامعه بستگی دارد. احتمال دارد این بازار برای ۲۲ بهمن اجرایی شود. البته این نظر شخصی من است.

گروه بورس،بانک و بیمه بازارنیوز: محمود شکسته بند، مدیرعامل بازار متشکل ارزی در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز، درباره زمان افتتاح و اجرایی شدن این بازار گفت: زمان دقیق اجرایی شدن این بازار را من هم نمی‌دانم، زیرا به شرایط و جو جامعه بستگی دارد. احتمال دارد این بازار برای ۲۲ بهمن اجرایی شود. البته این نظر شخصی من است.

وی افزود: ما از ۱۷ آذر ماه در حال انجام تست‌های گرم با مبالغ بالا هستیم. در این تست گرم، هم سامانه‌های خودمان، هم بانک‌های عامل و پیمانکاران و هم سامانه‌های بانک مرکزی مانند سنا و سام  را می‌آزماییم که این تست‌ها خیلی مفید واقع شده است.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت: تا به امروز حدود هزار معامله از طریق صرافی‌هایی که عضو بازار متشکل ارزی هستند انجام دادیم که این بازار نشان داده که در این دوره آزمایشی، نرخ‌ها را بسیار شفاف و دقیق نشان می‌دهد. نرخی که از این بازار در می‌آید، یک صراف در آن نرخ ارز را خریده و صراف دیگر قطعا ارز را فروخته است.

تست‌های گرم موفیت آمیز بود

شکسته بند از موفقیت آمیز بودن تست‌های گرم این بازار خبر داد و اظهار داشت: تا به حال همه سامانه‌های ما جواب داده اند مخصوصا بانک عامل که بانک ملی ایران است و اکثر صرافی‌ها در آنجا حساب دارند. خدماتی که بانک به صرافی‌ها داده بسیار رضایت بخش بوده است که من از بانک ملی تشکر می‌کنم. البته در حال وارد کردن بانک‌های دیگر، چون بانک‌های ملت، صادرات، رفاه و سپه در این مدار هستتیم و احتمال می‌دهم این بانک‌ها تا ۲ هفته آینده وارد مدار شوند.

وی افزود: صرافی‌های بانکی و صرافی‌های خصوصی بسیاری در این بازار فعال هستند و همه این تست‌های گرم با مبالغ بالا که در حال انجام آن هستیم هم برای صرافی‌ها و بانک‌ها تمرین است و هم معاملات واقعی انجام می‌شود که به حساب هایشان در همان روز واریز می‌شود. باز خوردی که از صرافی‌ها گرفتیم نشان می‌دهد که آن‌ها هم از این بازار رضایت دارند.

تاثیر مثبت این بازار در التهابات هفته گذشته ارز

مدیرعامل بازار متشکل ارزی درباره تاثیر مثبت این بازار در جریان کنترل قیمت ارز در هفته گذشته گفت:  در هفته گذشته و پس از شهادت سردار سلیمانی، همه پیشبینی می‌کردند که اوضاع ارز به هم بریزد، اما این بازار با وجود این که در مرحله آزمایشی قرار دارد، در کنترل بازار ارز بسیار کمک کننده واقع شد.

شکسته بند از تاثیر بازار متشکل ارزی در خارج کردن کانال‌های تلگرامی از چرخه قیمت گذاری بازار ارز سخن گفت و اظهار داشت: من مطمئن هستم که زمانی که بازار افتتاح شود و نرخ‌ها به طور شفاف و لحظه به لحظه در سایت بازار و در اپلیکیشن‌هایی که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و همچنین از طریق شبکه تلویزیونی ایران کالا و شبکه خبر اعلام خواهد شد که این شفافیت باعث می‌شود که یک عده نتوانند از طریق کانال‌های تلگرامی که ادمینشان هم بیشتر در خارج از کشور هستند، هیجانات کاذب ایجاد کنند.

وی افزود: همچنین با اعلام نرخ شفاف، نگاه‌ها از بازار هرات و سلیمانیه به سمت بازار تهران بر خواهد گشت و نرخ واقعی، نرخ بازار تهران خواهد بود. طبیعی است که وقتی در این نرخ معاملات انجام شود، گمان نمی‌کنم مردم دیگر فریب کانال‌های تلگرامی را بخورند.
 
مدیرعامل بازارمتشکل ارزی: زمان دقیق افتتاح این بازار را نمی دانم/بساط اعلام نرخ تلگرامی جمع خواهد شد

آتش نشانی تاکید کرد آتش سوزی عمدی نبوده است

مدیرعامل بازار متشکل ارزی در واکنش به شایعه عمدی بودن آتش سوزی ساختمان این بازار گفت: آتش سوزی دقیقا در ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه صبح روز ۲۹ شهریور ماه اتفاق افتاد. آتش نشان‌ها فوری به محل حادثه اعزام شدند. طبقه پنجم یکی از ساختمان‌های بانک مرکزی در چهارراه استانبول که در اختیار ما بود، دچار حریق شد. کارشناسان اداره آتش نشانی کتبا و رسما اعلام کردند که علت آتش سوزی غیر عمد و بر اثر اتصال برق بوده است.

وی در پایان گفت: در این آتش سوزی فقط ابزار کار ما مثل میز و صندلی سوخت. تمام سامانه‌ها و سرور‌های ما که در مکان‌های دیگر و در امنیت بودند. ما حتی معاملات تست زیر ۱۰ دلاری که تا آن زمان انجام شده بود را در ۳۱ شهریور یعنی دقیقا ۲ روز بعد، در ایستگاه‌های معاملاتی صرافانی که این تست را انجام داده بودند، قرار دادیم و ثابت شد که هیچ آسیبی به سامانه‌ها و سرور‌های ما نخورده است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: