bazarnews

کد خبر: ۶۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: وضعیت امنیت غذایی کشور بسیار خوب است و بیش از ۸۰ درصد انرژی غذایی کشور در داخل تأمین می‌شود.

عباس کشاورز ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر، وضعیت امنیت غذایی کشور را وضعیتی خوب توصیف و اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد انرژی غذایی کشور در داخل تأمین می شود که این عدد قابل قبولی است و با تلاش هایی که در حال انجام است، تا چند سال آینده این عدد افزایش خواهد یافت.
کشاورز، وضعیت تأمین کالاهای کشاورزی را نیز بسیار خوب دانست و اضافه کرد: قیمت کالاهای کشاورزی مانند مرغ و گوشت نسبت به سال گذشته مناسب تر بوده و وضعیت بازار آرام تر، فراوان تر و دسترس تر است و باید از تولیدکنندگان تشکر کنیم که در تامین ارزاق مورد نیاز مردم کمک می کنند.
وی با اشاره به اینکه وضعیت بارندگی امسال خیلی خوب بوده و سبب شده تا تولید محصولات کشاورزی خوب باشد، افزود: وضعیت مزارع خوب و سبز است؛ خوشبختانه وضعیت بذر امسال عالی بود و بذر مازاد در کشور وجود داشت و هیچ کشاورزی گله ای در مورد دسترسی به بذر نداشته است.
کشاورز ادامه داد: در سفرهایی که به استان ها و شهرستان های مختلف کشور داشتم، خوشبختانه وضعیت مزارع سبز و مطلوب است.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: پس از چندین سال خشکسالی در منطقه زابل که شامل ۵ شهرستان است، امسال آب فراوان شده و کشاورزان توانستند کشت پاییزه خوبی در این منطقه داشته باشند.
وی گفت: سیل که سبب خسارت در برخی از مناطق شده است در برخی مناطق دیگر باعث شد تا تولید برنج بسیار خوبی را در کشور داشته باشیم.

 

عصر اقتصاد /

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: