bazarnews

کد خبر: ۶۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
اظهارات «حریری» در گفتگو با بازارنیوز؛
«مجیدرضا حریری» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین، گفت: ما فرصت طلایی ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین را با حماقت، از دست دادیم. اگر قوانین سخت گیرانه اعمال می‌شد، کسب و کار‌ها در کنار فاصله گذاری اجتماعی، می‌توانست ادامه پیدا کند.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: «مجیدرضا حریری» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین، در گفتگو با بازارنیوز، گفت:‌ هرکس با دیدگاه خود، نسبت به موضوع کرونا اعلام نظر می کند. مثلا کسی که فعال اقتصادی است، می گوید اگر دو ماه دیگر این موضوع ادامه پیدا کند، دیگر زنده نخواهیم بود که بخواهیم کاری را انجام بدهیم. شخصی که اولویتش، سلامت مردم است، می گوید همه باید سالم باشند. ولی هردوی این موارد، بر قرار اند. باید اتاق فکر هایی از طیف های مختلف فکری و از زمینه های گوناگون تشکیل شود، تا به تصمیمی واحد برسیم که متاسفانه اینگونه نیست. اما هرکاری انجام دهیم، از این بی عملی و انفعال، بهتر است. مردم ما، هم دوغ می خورند و هم پیاز. عده ای خود را در خانه محبوس کرده اند و عده ای دیگر، برای تامین مایحتاج زندگی به بیرون می روند.

وی افزود : در دنیا، چند روش مقابله با کرونا وجود دارد که حاکمیت باید یکی از آن ها را اجرا کند. مثلا کره جنوبی بر اساس قرنطینه شدید، پیش می رود، ولی در سوئد، گفته اند همه باید بیرون بیایند و کرونا بگیرند. در ژاپن و استرالیا هم روش هایی در حال اجرا است. ولی در کشور ما، نه کارها طبق روال پیش می رود، و نه سلامت مردم حفظ می شود. 

رئیس اتاق ایران و چین ادامه داد : در گذشته، برای نشان دادن آسیب های ناشی از اختلاف سلیقه، رانت، عدم تخصص و فساد در فوتبال را مثال می زدیم. در موضوع کرونا، کشور ما نیز درگیر چنین مسئله ای شده است. ما فرصت طلایی 15 اسفند تا 15 فروردین را با حماقت، از دست دادیم. اگر قوانین سخت گیرانه اعمال می شد، کسب و کارها در کنار فاصله گذاری اجتماعی، می توانست ادامه پیدا کند. من معنی فاصله گذاری هوشمند را نفهمیدم. شاید مثل کارت ملی هوشمند باشد که هیچ فرقی با کارت های ملی سابق ندارد. مردم عادی نمی دانند فاصله گذاری هوشمند به چه معناست. بهتر است که این اصطلاحات برای مردم، روشن شود. 

وی گفت : هر فرد، 3 درصد بیمه بیکاری می دهد. این نرخ در کشورهای دنیا، بسیار کمتر است. دولت به جای آن که وامی با 12 درصد سود به مردم بدهد، بهتر است که آن منابع را مستقیما در حوزه بیکاری به کار ببرد و به کارکنان، بیمه بیکاری بدهد. البته شاید این وام برای سرگرم کردن مردم باشد که احتمالا 2 ماه دیگر، همه یادشان می رود چه گذشت.

 
 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: