bazarnews

کد خبر: ۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
حضور یک برنامه تلوزیونی موفق علاوه بر جذب بیشتر بیننده و گسترش فعالیت های فرهنگی می تواند بر روی بخش های مختلف اقتصادی نیز تاثیر گذار بوده و درآمدزایی کند.
بازار نیوز- با پیشرفت تکنولوژی دیگر این روزها افراد جامعه برای انجام کارهای خود  دیگر الزامی به مراجعه حضوری ندارد حتی تماس های تلفنی نیز این روزها به شدت محدود شده و پیامک جای آنها را گرفته است.

فراگیر شدن این موضوع تا جایی بوده که همه برنامه های تلوزیونی و رادیویی برای شرکت در نظر سنجی و یا مسابقات آن به ارسال پیامک از سوی بینندگان اکتفا کرده اند. یکی از این برنامه های پر بیننده که به جرات می توان گفت بیشترین پیامک را از سوی بینندگان خود دریافت می کند برنامه ورزشی نود از شبکه سه سیما است.

پیامک های ارسالی به این برنامه به صورت میانگین در حدود 35 میلیون تخمین زده شده که این تعداد پیامک می تواند در آمد سرشار و قابل توجهی را روانه بخش مالی اپراتورهای مخابراتی کند. 

طبق تعرفه اعلام شده از سوی شرکت مخابراتی همراه اول مبلغ ارسال هر پیامک 10 تومان و طبق تعرفه ایرانسل مبلغ هر پیامک 12 تومان تعیین شده که در این گزارش میانگین این مبالغ (11 تومان) را  جهت محاسبه در نظر گرفته ایم.

مبلغ پیامک های ارسالی تنها در یک شب برنامه نود معادل 38 میلیون و 500 هزارر تومان (38,500,000) و در یک ماه حدود 154 میلیون تومان (154,000,000) است که این میزان به صورت سالانه بالغ بر 2 میلیارد و 2 میلیون تومان (2,002,000,000) محاسبه شده است.

با این براوردها و با توجه به تعدد برنامه ها می توان دریافت که درآمد قابل توجهی به صورت روزانه و حتی ساعتی وارد شرکت های مخابراتی و اپراتورها می شود و اگر با مدیریت صحیح آنها را مورد استفاده قرار دهند می توانند زیر ساخت های مناسبی برای پروژهای عملیاتی و مهمتر فراهم کنند.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: