bazarnews

کد خبر: ۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
عضو کمیسیون عمران مجلس:
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور رونق تولید و کسب و کار باید نرخ سود تسهیلات بانکی به 10 تا 12 درصد کاهش یابد لذا کمیسیون نسبت به این موضوع توجه خاص دارد.
بازار نیوز - حمید بنایی عصر شنبه در حاشیه بازدید امام جمعه و جمعی از مسئولان گناباد از واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان افزود: سود بالای تسهیلات بانکی از موانع و مشکلات مهم بخش تولید به شمار می رود.

وی ادامه داد: با وجود کاهش سود تسهیلات بانکها از 20 به 18 درصد مشکلی از واحدهای تولیدی رفع نشده است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع مالی بانکها که از محل سپرده های مردمی تامین شده باید با سیاستگذاریهای منطقی بیشتر در راستای حمایت از تولید و اشتغال قرار گیرد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی و از جمله کمیسیون عمران برای کاهش و رفع موانع تولید، توسعه و رونق اقتصادی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تعامل بسیار خوبی با دولت یازدهم دارد و رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت نشانگر عمق این همراهی است.

بنایی ادامه داد: برخی مواقع کارشکنیهای تعدادی از مدیران، سرمایه گذاران را در سرمایه گذاری دلسرد می کند لذا باید با وحدت رویه برای تحقق اهداف اقتصادی دولت یازدهم به منظور توسعه، عمران و ایجاد اشتغال تلاش کرد.

وی در ادامه گفت: 150 نشست برای بررسی و رفع مشکلات شهرستانهای گناباد و بجستان در بخشهای مختلف از جمله اقتصادی، صنعت، معدن و عمران با مسئولان استانی و کشوری از ابتدای امسال تاکنون برگزار شده است.

فرماندار گناباد هم از مسئولان دستگاههای اجرایی این شهرستان خواست با ایجاد سهولت در اجرای قوانین و مقررات برای اشتغال و کارآفرینی و رفع موانع تولید و کسب و کار نقش آفرین باشند.

محمدعلی نبی پور گفت: واحدهای تولیدی این شهرستان در سالهای گذشته به دلیل مشکلات مختلف از جمله بی ثباتی در قیمت ارز و دلار، قوانین و مقررات دست و پاگیر و سودهای بالای تسهیلات بانکی بسیار تحت فشار قرار گرفتند لذا نیازمند حمایت بیشتر مسئولان و دست اندرکاران ذیربط هستند.

172 واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، غذایی، شیمیایی و سلولزی شهرستان گناباد فعالیت دارند. برای راه اندازی این واحدها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

فعالیت این تعداد واحد صنعتی در گناباد برای سه هزار و 284 نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است. سه شهرک و ناحیه صنعتی با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در گناباد فعال است.

گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: