bazarnews

کد خبر: ۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
ویژه های روز منتشر شد
عدم تعهد بانک مرکزی به موسسات غیر مجاز،تاخیر پرواز ایرلاین ها،افزایش قیمت سکه و نرخ انواع ارز،سرنوشت نامعلوم دکل گمشده،روند صدور کارت اعتباری،فساد شرکت بورسی،شاخص معاملاتی بورس،نرخ افزایشی بلیط عتبات،پاتک نیروی انتظامی به قاچاقچیان،عدم تغییر تیم اقتصادی دولت،مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز شنبه (۸ آبان ماه ۱۳۹۵ ) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز یکشنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز یکشنبه ( 16 آبان‌ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.


موسس و مدیر عامل بانک سامان و کارشناس ارشد مالی با ابراز تاسف از سودهای بالای بانکی گفت: معضل بزرگ سیستم بانکی، پرداخت سودهای کلان بانک ها به سپرده های خاص است.
بعد از تذکر بانک مرکزی به ۱۰ بانک در خصوص نرخ سود های بالا به سپرده های خاص الله وردی رجایی سلماسی موسس بانک سامان و رئیس و هیات مدیره اسبق بانک سامان در این خصوص  اظهار داشت: بانک های خصوصی در اوایل سال تصمیم گرفتند نرخ سود را پایین بیاورند و با نامه نگاری به بانک مرکزی خواستار پایین آمدن نرخ سود از ۱۸ به ۱۵ درصد شدند که متاسفانه بانک مرکزی مثل گذشته اعتقادی به نرخ دستوری نداشتند.


مجید انصاری : تیم اقتصادی دولت تغییر نمی کند/امیدواریم هیچ ممنوع‌التصویری در کشور نداشته باشیم

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در پاسخ به سوالی در مورد ترمیم دولت و احتمال تغییر محمد نهاوندیان و تیم اقتصادی دولت گفت: برنامه تغییر دیگر تاکنون در دستورکار دولت نیست. آنچه مطرح می‌شود گمانه‌زنی رسانه‌ای است.

انصاری در مورد مسائل مطرح شده در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان یادآور شد: در این مورد این روزها اطلاع‌رسانی شده و مصادیق بارز تخریب همین است که عالما و عامدا برخی این ابزاری برای پوشش تخلفات گذشته قرار داده‌اند. دولت به جد این پرونده را پیگیری می‌کند در تعامل جدی با قوه قضاییه هستیم. 
 
معاون رئیس جمهور در مورد ممنوع‌التصویری خاتمی بیان کرد: امیدواریم هیچ ممنوع‌التصویری در کشور نداشته باشیم و همه آزاد باشند. امیدوارم این مشکل هم حل شود، چون انقلاب ما انقلاب آزادی بود. 



وزیر رفاه و تامین اجتماعی دولت نهم، با انتقاد از اینکه دهک متوسط جامعه رو به لاغری است، گفت: اگر انرژی که برای فضاسازی سیاسی فیش های حقوقی صورت گرفت به روی بحث اشتغال گذاشته می شد بدون شک تاکنون حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد معضل بیکاری کشور رفع شده بود.
پرویز کاظمی ؛ در پاسخ به این سوال که  آیا حقوق های نجومی برخی از مسئولان دولتی در افزایش نرخ ضریب جینی یا به عبارتی شکاف طبقاتی جامعه تاثیری دارد؟ گفت: در بحث فیش های حقوقی به جای مباحث حقیقی بیشتر مباحث سیاسی حاکم است، اما در حال حاضر وضعیت اقتصادی کشور آشفته است و متاسفانه روز به روز فاصله طبقاتی جامعه ایرانی افزایش پیدا می کند.



امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز برای بیش از ۱۱۴ هزار تومان قیمت داشت. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۵۶۵ و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (یکشنبه 16 آبان)

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (یکشنبه 16 آبان)

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (یکشنبه 16 آبان)




امروز یکشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ هر دلار آمریکا ۳۶۳۰ تومان، یورو ۴۰۳۵ تومان، پوند انگلستان ۴۵۴۱ تومان و لیر ترکیه ۱۱۷۱ تومان قیمت داشت.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (یکشنبه 16 آبان)

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (یکشنبه 16 آبان)


آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت معاملات انجام شده واحدهای مسکونی در شهرک غرب تهران طی آبان ماه ۹۵ است. لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به اعلام سامانه اطلاعات بازار املاک ایران می‌باشد.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (یکشنبه 16 آبان)



یک کارشناس مسکن گفت: وقتی مالکان حاضر به پایین آوردن قیمت فروش املاک خود نیستند یعنی قیمت مسکن به کف حمایتی رسیده و بعید به نظر می‌رسد از ارقام فعلی پایین‌تر برود.
سلمان خادم المله  اظهار کرد: نزدیک سه سال است که قیمت اسمی ملک ثابت مانده و قیمت واقعی آن متناسب با تورم سه سال گذشته کاهش یافته است. به همین دلیل کسانی که منابع خود را در بازار ملک سرمایه‌گذاری کردند با ضرر مواجه شدند و بعید به نظر می‌رسد از این به بعد قیمت‌ها را پایین بیاورند.


براساس طرح کارت‌های اعتباری ۱۰ تا ۵۰میلیون تومانی بانک مرکزی ،کارت های برنزی (۱۰ میلیونی)، نقره ای (۳۰میلیونی) و طلایی (۵۰میلیونی) جای تسهیلات خرد فعلی شبکه بانکی را می‌گیرد و متقاضیان دیگر مجبور نیستند برای هر بار دریافت وام پرونده تشکیل دهند و ضامن معرفی کنند.
مسئول شعبه یکی از بانک‌های بزرگ درخصوص مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت اعتباری گفت: نامه معرفی محل کار با درج میزان دریافتی حقوق، افتتاح حساب، معرفی یک ضامن کارمند رسمی دولت به ازای هر ۱۰ میلیون تومان تسهیلات مهم‌ترین مدارکی است که باید برای دریافت کارت به شعبه ارائه کرد.


خطوط هوایی ایران ایر با تعداد ۷۱۲ سورتی پرواز ۶۶ درصد تاخیر در ایرلاین ها را به خود اختصاص داده است.
در این اینفوگرافیک ، می‌توانید عملکرد خطوط هوایی در پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد طی شهریور ماه را مشاهده کنید.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (یکشنبه 16 آبان)



ناشر یک شرکت بورسی فعال در زمینه تولید لوازم اندازه گیزی که طی یکسال اخیر هیاهوی بسیاری بر سر تولید و نصب صندوق های فروشگاهی بر پا کرده در حالی طی اسفند ماه ۱۳۹۴ و همزمان با اجرایی شدن برجام دم از تعدیل مثبت بیش از ۴۰۰درصدی سود زده بود که به دلیل شائبه هایی بر سر صحت مدارک و تردید هایی در مور اصالت مستندات به حسابرس معتمد و سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان شده هم اکنون تحت تعقیب بوده و سازمان بورس از وی به دادگاه شکایت برده است.
مدیر عامل این شرکت فرزند یکی از اعضای با نفوذ شورای شهر اصفهان است که در اوایل دهه ۱۳۸۰ اقدام به خرید سهام کنترلی این شرکت جنجال برانگیز از سازمان خصوصی سازی کرده است.
 

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ٩٠ مجلس، روز گذشته ، با اشاره به اینکه دکل نفتی گمشده و منهدم‌شده به وسیله یکی از شرکت‌های تابعه وزارت نفت دولت گذشته خریداری شده، درباره آخرین وضعیت پرونده دکل‌های نفتی گمشده و منهدم‌شده گفت: «این پرونده‌ها در قوه قضائیه در حال رسیدگی است و دستگاه قضائی باید هرچه‌سریع‌تر به پرونده رسیدگی کرده و متهمان مشخص شوند تا اسامی آنها منتشر شود». 


 در بازار امروز (یکشنبه)، شاخص کل بورس به مسیر منفی روز گذشته ادامه داد به طوریکه با انجام معاملات درانتهای بازار، ۱۱۶ واحد کاهش یافت و در ارتفاع ۷۹ هزار و ۱۳۷ واحدی قرار گرفت. 

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (یکشنبه 16 آبان)

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (یکشنبه 16 آبان)


 رئیس مرکز آمار ایران گفت: تا صبح امروز( ۱۶ آبان ماه) ۱۳ میلیون و ۶۰۰هزار خانواده ایرانی، شامل ۴۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در طرح سرشماری نفوس و مسکن مشارکت کرده اند.
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه تاکنون ۹۰ هزار خانوار غایب از طریق اینترنت اطلاعات خود را ثبت کرده اند، افزود: خانوارهایی که موفق به شرکت در سرشماری اینترنتی نشده‌اند، باید به وب‌گاه سرشماری مراجعه و با کد خانوار غایب، ثبت‌نام نمایند.



در حالی سازمان حمایت نسبت به گران‌فروشی بلیت پرواز عتبات عالیات هشدار داده که نرخ پرواز به شهرهای نجف و بغداد با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی از ۲.۵ میلیون تومان فراتر رفت و رکود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را ثبت کرد.



مدیرعامل بانک ملت - با حضور  در نمایشگاه مطبوعات در رابطه با معوقات تسهیلات این بانک، گفت: نمی‌توان بر روی آن نام اختلاس گذاشت. این مبلغ تنها تسهیلات پرداخت شده‌ای است که بخشی از آن معوق شده است و ما پیگیر دریافت آن هستیم.

وی در واکنش به اظهارات دادستان کل کشور مبنی بر اختلاس ۳۰۰ میلیاردی از بانک ملت، گفت: اینکه چه نامی روی آن بگذاریم متفاوت است، اما اگر نام آن‌را اختلاس بگذاریم در آن صورت همه کسانی که به بانک بدهکار هستند اختلاس‌گر محسوب می‌شوند.

مدیرعامل بانک ملت با بیان اینکه نزد این بانک وثیقه لازم برای حصول بدهی معوق موجود است، گفت که اگر نام اختلاس را در این بدهی بگذاریم باید تمام بدهکاران بانکی را اختلاس‌گر بنامیم.
 

سعید لیلاز می‌گوید ترامپ نمی‌تواند برجام را نپذیرد و برجام با روی کار آمدن هر کدام از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا خطری اجرای برجام را تهدید نمی‌کند. به نظر من آنچه که درباره از بین بردن برجام و... مطرح می‌شود فقط سرو صدای بیهوده است و سرنوشت موضوعی مانند برجام به سلیقه رئیس‌جمهور آینده آمریکا تغییر نمی‌کند.  
 


 
وزیر ارتباطات با حضور در نمایشگاه مطبوعات  در ارتباط با رفع فیلتر فیس بوک و توئیتر  توضیح داد: در این زمینه کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای تصمیم خواهد گرفت. ما نیز از ابتدای دولت این وعده را داده بودیم که آنچه مورد استفاده مردم قرار دارد و در آنها شرایط غیراخلاقی وجود ندارد آزادند به فعالیت خود ادامه دهند که تاکنون نیز بر روی این وعده پایبند  بوده‌ایم.



به دنبال وجود ضعف‌های متعدد در بازار خودروی ایالات متحده، شرکت سوبارو با طراحی دوباره سدان پنج‌در ایمپرزا که باعث بزرگ‌تر شدن ابعاد این خودرو و همچنین بالاتر رفتن ایمنی آن نسبت به مدل ۲۰۱۶ شده، قیمت آن را یکصد دلار گران‌تر در نظر گرفته است.



بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (یکشنبه 16 آبان)


افزایش اجاره ها با کاهش سود تسهیلات بانکی استارت خورد 
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کاهش نرخ سود تسهیلات بیانگر کاهش تورم در کشور است و اینکه سرمایه می‌تواند به بخش‌های تولیدی و مسکن تزریق شود،  افزود: کاهش سود تسهیلات تاثیر بسیار کمی در بخش استیجاری و رهن داشته بطوری که تمایل مالکان به دریافت کرایه بیشتر شد البته این افزایش قیمتها نزدیک نرخ تورم است و هنوز در کشور اجاره داری کار پر رونقی تلقی نمی‌شود.


فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در مورد مبارزه با قاچاق کالا و همچنین اجرای تدابیر فرمانده نیروی انتظامی درباره مبارزه با قاچاق و قاچاقچیان، از مدتی قبل در عملیاتی اطلاعاتی، اقدام به شناسایی شماری از قاچاقچیان و محل های دپو اقلام قاچاق در سطح شهر تهران کرد.
سرانجام مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی پایتخت در جریان این عملیاتی بیش از ۸۰۰ نقطه و محل دپوی کالای قاچاق که ۴۰۰۰ انبار و سوله در آن وجود داشته مورد شناسایی قرار گرفته و منهدم شد. همچنین تعدادی از قاچاقچیان و همدستان این افراد نیز دستگیر شدند.

شانزدهمین نمایشگاه صنعت برق ایران + تصویر





خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: