bazarnews

کد خبر: ۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
شاخص بورس اوراق بهادار در پایان معاملات با 494.69 واحد رشد به پله 79 هزار و 632 واحدی صعود کرد.
بازار نیوز - در دومین روز معاملات این هفته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران توانست تا میانه کانال ۷۹ هزار واحدی بالا رود. در معاملات امروز بازار سهام شاهد معاملات کد به کد زیادی در نمادهایی بود که بیشترین حجم و ارزش معاملات را نشان دادند.

دماسنج بازار سرمایه امروز دوشنبه ۴۹۴ واحد بالا رفت و در تراز ۷۹ هزار و ۶۳۲ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۱۲۱ واحد رشد به رقم ۱۵ هزار و ۵۵۱ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز پس از ۷۴۳ واحد رشد عدد ۸۸ هزار و ۸۹ واحدی را تجربه کرد و بازار شناور اول با ۵۱۹ واحد صعود به عدد ۵۶ هزار و ۱۹۱ واحدی رسید. شاخص بازار دوم نیز ۹۰ واحد بالا رفت و رقم ۱۷۱ هزار و ۳۹۵ واحدی را تجربه کرد.

امروز شرکت ملی صنایع مس ایران بیشترین تاثیر را در نوسانات شاخص کل داشت، پس از این نماد فولاد مبارکه اصفهان، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و ایران خودرو بیشترین تاثیر مثبت را در افزایش دماسنج بازار سرمایه داشتند.

همچنین شرکت‌هایی همچون صنایع پتروشیمی خلیج فارس، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را بر دوش کشیدند.

در معاملات امروز سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد به‌طوری که در این نماد ۲۶۰ میلیون سهم به ارزش ۴۲ میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومان تنها در یک معامله درون گروهی کد به کد شد.

امروز در معاملات بورس تهران شاهد چندین معامله بلوکی و کد به کد بودیم، به‌طوری که فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری دارویی تامین، بانک پاسارگاد، ایران خودرو، تولیدی کاشی تک‌سرام همه معاملاتی با حجم بالا را شاهد بودند که تمام این معاملات در کدهای درون گروهی دست به دست شد.

همچنین سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی که بیشترین حجم معامله را از آن خود کرد شاهد تنها یک معامله در کدهای درون‌گروهی بود.

ارزش معاملات امروز به رقم ۳۳۹ میلیارد و ۴۳۴ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۶ هزار و ۵۴ نوبت دادوستد بود.

اما آیفکس امروز ۱.۸ واحد پایین رفت و در تراز ۸۳۵.۱ نشست. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۳۹۰ میلیارد و ۴۷۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۶۲ میلیارد و ۸۴۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۸ هزار نوبت داد و ستد بود.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: