bazarnews

کد خبر: ۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
دبیرکل سابق بورس کالای کشاورزی در گفتگو با بازار نیوز؛
دبیرکل سابق بورس کالای کشاورزی گفت: ترامپ چون یک تاجر است، چرتکه تجاری می اندازد و قطعا به نفع ما تمام خواهد شد، پس جای نگرانی برای بحث افت شاخص های بورس هم وجود ندارد.
امروز با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا،  شاخص بازار بورس ایران ۱۴۶۶ واحد منفی شد. این سقوط آزاد بورس باعث شد تا تمامی سهام های بازار بورس نزول کند و همین موضوع موجی از نگرانی برای بازار مالی ایران به وجود آورد. با زمزمه نام ترامپ تمامی شاخص ها افت کرد و این سوال ذهن فعالان بازار مالی را درگیر خود کرد که آیا این موضوع به صورت بلند مدت ادامه دار می شود یا خیر؟

انتخاب ترامپ به نفع کشور ما شد/ حباب بازار بورس می‌ترکد!احمد کبیری دبیرکل سابق بورس کالای کشاورزی در این خصوص به خبرنگار بازار نیوز گفت: قطعا این موضوع حبابی است و بازار بورس خیلی زود به ثبات خودش برمی گردد.

سقوط شاخص های بورس در روز انتخابات آمریکا کاملا پیش بینی شده بود نه فقط برای بازار ایران بلکه برای کل بازار های بزرگ دنیا. حتی این سقوط برای بازار بزرگ ژاپن و پکن هم اتفاف افتاد و بیشتر صنایع مادر و گسترده هم امروز متضرر شدند. 

به اعتقاد من این وضعیت کاملا طبیعی است و اگر سهام دارها شکیبایی کنند این تضرر جبران و اوضاع هم بهتر می شود.

وی در خصوص اینکه آیا انتخاب ترامپ از نظر سیاسی و اقتصادی به نفع کشور ما هست یا خیر؟ گفت: ترامپ سیاست مدار نیست و همانطور که از قبل پیش بینی هم شده بود، انتخاب وی قطعا به نفع ما تمام خواهد شد. در سخنرانی آخر، مقام معظم رهبری هم تاکید کردند که ترامپ حرف مردم را می زند و چون حرف مردم را می زند پس قطعا با اقبال مردم هم روبرو می شود. همین موضع گیری مثبت هم در حوزه خلیج فارس و خاورمیانه  وجود دارد. 

کارشناس بازار بورس تصریح کرد: به نظر من ترامپ در سیاست خارجی اش صادقانه تر رفتار می کند و حتما نتیجه می گیرد و به سود ما هم خواهد بود و انتخاب وی بهتر از خانم کلینتون از نظر مباحث سیاسی و اقتصادی است.


خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: