bazarnews

کد خبر: ۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کارشناس بازار مالی و بورس در گفتگو با بازار نیوز؛
کارشناس بازار مالی و بورس گفت: ترامپ از نظر سیاسی مورد توجه نیست. با شعارهای که وی تا قبل از انتخابات بر علیه خاورمیانه و برجام داشت سقوط بورس در روز انتخابات کاملا طبیعی بود.
محمدحسین دیده‌ور کارشناس بازار مالی و بورس در گفتگو با بازار نیوز اظهار داشت: آمریکا همیشه قدرت طلبی خاصی داشته و مردم هم به واسطه قدرت طلبی ترامپ به وی رای دادند. به اعتقاد من اوباما میانه روتر و اصولی تر بود و در این چند ساله اوباما عملکرد نسبتا خوبی داشت.

وی افزود: انتخاب اوباما به دلیل حالت های بود که در ذات آمریکا و در ذات تصمیم گیری های امریکا وجود دارد. ترامپ با قدرت طلبی توانست از این شعارها به نفع خود استفاده کند.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص ریزش سهام در روز انتخاب ترامپ گفت: ریزش سهام در روز انتخابات آمریکا کاملا طبیعی است، بازار مالی سالهاست در سایه ترس و وحشت است مخصوصا بازار سرمایه که باید با یک برخورد اطمینان بخشی روبرو شد.

دیده ور تصریح کرد: ترامپ با همین شعارهای ضد ایرانی امروز پیروز انتخابات شد و طبیعی است که بازار بورس با این شرایط روبرو می شود و امیدورام که در آینده مسئولین و سهام دارها بتوانند با یک شرایط خوبی کار کنند تا سهام افت پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه اظهارنظر کردن در خصوص اینکه آیا روال بورس همچنان نزولی است یا خیر؟ گفت: اظهار نظر در این خصوص خیلی زود است و نمی توان گفت که شرایط بازار بلند مدت می شود یا خیر. 

کارشناس بورس تصریح کرد: باید دید که شعارهای ترامپ فقط در حد شعار بوده و برای جذب آراء بوده است و یا اینکه در عمل هم ادامه‌دار می شود. به هر حال باید به صنایع داخلی متکی شویم و در عین حال بتوانیم صنایع خودمان را رشد دهیم تا با بهترین ها روبرو شویم.

دیده ور اذعان داشت: طبیعی است که تصمیمات آمریکا روی همه کشورهای دنیا تاثیر گذار بوده و ما با این شرایط باید با کشورهای اروپایی بیشتر نزدیک شویم. ما صنایع و انرژی ها داریم که باید با تکیه بر علم و فناوری آن ها را پرورش دهیم. هر چند که تصمیمات آمریکا بر روی اقتصاد ایران تاثیر گذار است. باید خودمان را برای هر واکنشی آماده کنیم و بیکار ننشینیم. 

کارشناس بازار مالی تصریح کرد: به دلیل وحشت کشورهای اروپایی از آمریکا ما هنوز نتوانسته ایم مبادلات پولی و مالی با آنها داشته باشیم. پس با این شرایط باید به فکر ارتقاء دانش ایرانی باشیم تا از مشکلات عبور کنیم.

وی خاطر نشان ساخت: با انتخاب ترامپ نباید نگران باشیم. باید در هر شرایطی برای عبور از مشکلات تلاش کنیم. ژاپن هم در طی سالهای متمادی با چنین وضعیتی مواجه شد ولی با تلاش از این تنگه عبور کردند. ما هم باید با تکیه بر همبستگی ها و تلاش مسئولین از این مسال عبور کنیم. 

دیده ور در پاسخ به این سوال که شاخص چه صنایعی امروز بیشتر متضرر شد گفت: صنایع اتومبیل سازی امروز بیشترین تاثیر منفی را در بازار بورس به خود دیدند. طبیعتا آنهایی که وابسته تر هستند رشد منفی بیشتری داشته اند و این کاملا طبیعی است.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: