bazarnews

کد خبر: ۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
با تصویب نمایندگان:
نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح حفظ کارت سوخت و مدیریت مصرف در صحن علنی مجلس موافقت کردند.
بازار نیوز -  نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 24 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح حفظ کارت سوخت و مدیریت مصرف با 112 رأی موافق، 52 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در توضیح این طرح گفت: طی سال های گذشته هیچ نظارتی بر مصرف سوخت در کشور وجود نداشته است و تنها قیمت بنزین افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش قیمت بنزین تاثیری در کاهش مصرف سوخت نداشت و طی تصمیم دولت و مجلس در طی سالیان گذشته برای کاهش مصرف سوخت سامانه هوشمند و کارت سوخت طراحی شد اما در سال 95 و در زمان تصویب لایحه بودجه پیشنهاد یکی از نمایندگان در حفظ کارت سوخت، افزایش قیمت بنزین، دو نرخی شدن و سهمیه بندی شدن آن مورد توجه قرار گرفت.

وی تاکید کرد: اما در اصلاحیه بودجه سال 95 دولت پیشنهاد حذف کارت سوخت را داد و نمایندگان نیز به دلیل نگرانی از سهمیه بندی شدن و افزایش قیمت با حذف کارت سوخت موافقت کردند اما باید گفت که وجود کارت سوخت و سامانه هوشمند ثمرات مهمی را در کاهش مصرف انرژی و سوخت در کشور داشته است. همچنین با کارت سوخت از قاچاق و افزایش مصرف بنزین نیز جلوگیری می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: با سامانه هوشمند کارت سوخت 73.6 میلیون لیتر بنزین در سال 90 به 59.9 میلیون لیتر کاهش پیدا کرد. همچنین در سال 85 روزانه 27.5 میلیون لیتر بنزین از کشورهای خارجی به کشور وارد می شد که این میزان نیز با حفظ کارت سوخت کاهش پیدا کرد. از سوی دیگر کارت سوخت برای کشور منفعت های اقتصادی بسیاری نیز داشت و در 8 سال گذشته بنابر گزارش مرکز پژوهش ها با استفاده از کارت سوخت 100 میلیارد دلار منفعت اقتصادی برای کشور به وجود آمده است بنابراین حفظ کارت سوخت از اهمیت بسزایی برخوردار است.
خانه ملت
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: