bazarnews

کد خبر: ۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
هم اکنون شهرهای زیارتی نجف و کربلا با پدیده کاهش دما مواجه هستند، همچنین، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام از یک طرفه شدن محور مهران - ایلام خبرداد.
بازار نیوز - یوسف شیخ الملوکی مدیر کل هواشناسی ایلام، در خصوص وضعیت آب و هوای استان ایلام عنوان کرد: در حال حاضر آسمان کمی تا قسمتی نیمه ابری است که در اواسط روز همراه با افزایش ابر با کاهش دما مواجه خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: انتظار می رود از روز چهارشنبه به تدریج سیستم ناپایدار جوی وارد منطقه شده که به دنبال آن، شروع بارندگی در استان را شاهد خواهیم بود.

شیخ الملوکی در پایان با اشاره به وضعیت آب و هوای شهرهای زیارتی نجف و کربلا، بیان کرد: در دو شهر مذکور با کاهش دما و به تبع آن وزش باد شدید مواجه خواهیم شد به همین منظور، با توجه به بازگشت زائرین توصیه می شود که از پوشش مناسب استفاده نمایند.

کاهش محسوس دمای هوا در خوزستان و عراق
کوروش بهادری مدیر کل هواشناسی خوزستان، در خصوص وضعیت استان خوزستان عنوان کرد: این استان به نسبت روز گذشته با کاهش 2 درجه ای مواجه شده است، علاوه بر این دمای هوا در سردترین شهر استان 6 درجه و در گرمترین آن 27 درجه بوده است.

وی در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر آسمان استان صاف بوده و دربعد ازظهر شاهد وزش باد ملایم خواهیم بود، علاوه بر این انتظار می رود از اواخر هفته جاری و با ورود سامانه بارش به نیمه غربی کشور، شاهد بارش رگبار و به صورت پراکنده باشیم.

بهادری در پایان بیان کرد: هم اکنون شاهد کاهش دما در شهرهای زیارتی نجف و کربلا هستیم، علاوه بر این پیش بینی ها حاکی از آن است که از اواخر هفته شاهد بارش در دو شهر مذکور هستیم و انتظار می رود تا آن زمان، کلیه زائرین به ایران بازگشته باشند.

تردد روان در مرزهای شلمچه و چزابه
مسعود مصدقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، اظهار داشت: تردد در محورهای مواصلاتی شلمچه و چزابه به صورت روان بوده و تا کنون شاهد خروج 2 هزار نفر از این مرزها بوده ایم.

محور مهران- ایلام یکطرفه است
نورالله دلخواه، با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای تسهیل تردد زائرین اربعین افزود: 5 هزار اتوبوس در قالب 32 هزار سرویس برای زائرین حسینی درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مشکل خاصی برای تردد زائرین وجود ندارد چرا که درحال حاضر هزار اتوبوس درنظر گرفته شده است.

گفتنی است معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آماده بودن اتوبوس ها در مرزهای سه‌گانه برای بازگشت زائران گفت: با همکاری آستان قدس رضوی، ستاد فرمان حضرت امام ، ستاد عتبات عالیات و سپاه پاسداران امکاناتی برای استقرار زائران در مرزها پیش‌بینی شده است. بنابراین اگر زائرانی که به کشور وارد می‌شوند با مشکل ناوگان حمل‌ونقلی مواجه بودند در این مکان‌ها مستقر شوند تا تأمین ناوگان انجام شود.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: