bazarnews

کد خبر: ۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
ویژه های روز منتشر شد
گلایه های رئیس قوه قضائیه از رئیس جمهور و رئیس مجلس ،سخنان رهبری در جمع بسیجیان،جدول اجاره بهای آپارتمان های تهران،طرح جدید تغییرات مناطق 22 گانه تهران،نقش منفی بورس کالا در توسعه صادرات،ثبات در بازار سکه و گرانی نرخ دلار،احتمال قطعی گاز،و ... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز چهار شنبه (3 آذر ماه ۱۳۹۵ ) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز چهار شنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز چهار شنبه ( 3 آذرماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.



رییس قوه قضاییه گفت: لغو سخنرانی یک نماینده مهم‌تر بود یا پخش کردن یک شایعه نسبت به رییس قوه و به صورت گسترده. شما موظف نبودید برای مسئولیت قانون اساسی دفاع کنید؟ قانون اساسی برای شما فقط برای یک طیف است؟



 رهبر معظم انقلاب پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان بسیج و بسیجیان سراسر کشور،فرمودند:آمریکا در قضیه توافق هسته‌ای تخلفهای متعددی انجام داده است تازه ترینش تمدید تحریم ده ساله است، اگر این تحریم بشود قطعا نقض برجام است و قطعا ایران واکنش نشان خواهد داد.


اسدالله عسگر اولادی،  درخصوص نقش بورس کالا در توسعه صادرات ایران، گفت: بورس کالای ایران برای کالای صادراتی مفید نیست، به طوری که تا به امروز حمایت جدی و مدونی در بورس کالا از صادرات انجام نشده است.


قیمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با ۲۶۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان رسید، اما نرخ سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید، نیم‌سکه، ربع‌سکه و سکه یک گرمی ثبات را تجربه می‌کند.



قیمت دلار با ۲۴ تومان افزایش به ۳۷۳۲ تومان، یورو با ۵۱ تومان افزایش به ۴۰۵۹ تومان، پوند با ۵۳ تومان افزایش به ۴۷۲۸ تومان، درهم امارات ۲۵ تومان افزایش به ۱۰۴۳ تومان و لیر ترکیه با ۲۶ تومان افزایش به ۱۱۷۵ تومان رسیده است.



 جزئیات طرح مطالعاتی «اصلاح تقسیمات شهری تهران» که با هدف تقلیل مناطق ۲۲ گانه به ۱۱ منطقه جدید تدوین شده است، از برنامه‌ریزی برای رفع دست کم چهار چالش فعلی پایتخت و دستیابی به منافع حاصل از «تقسیم شهر به اجزای کوچک‌تر» حکایت دارد. در قالب این طرح، ترکیب فعلی مناطق از طریق «تجزیه» مناطق بزرگ‌تر به دو تا چهار قسمت و «ادغام» مناطق کوچک‌تر، به‌گونه‌ای تغییر می‌کند که تعداد محله‌ها از ۳۷۶ به ۵۳۹ محله افزایش یابد.


رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران، با تاکید بر اینکه قیمت واقعی ارز در بازار آزاد از ۳۶۰۰ تومان بسیار بیشتر است،گفت: نظام ارزی شناور کنترل شده یعنی سوبسید دادن به مافیای واردات و کشورهایی که به ما جنس می فروشند.


رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی از راه‌اندازی سامانه پالایش بیمه کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: برخی افرادی که وام‌های میلیاردی گرفته‌اند هم، به عنوان کارگر ساختمانی بیمه شدند.
اکبر شوکت درباره آخرین وضعیت عملکرد سامانه پالایش بیمه کارگران ساختمانی گفت: سامانه پالایش بیمه کارگران ساختمانی پیش از این، در ۴ استان کشور به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده بود که بر اساس مصوبه روز دوشنبه کارگروه قانون رفع موانع اجرای بیمه کارگران ساختمانی، سراسری شد.

سرما شرکت گاز را غافلگیر کرد/با وجود افزایش تولید، گازها قطع می شود

با وجود افزایش بی‌سابقه تولید گاز، با ورود یک جبهه هوای سرد به برخی شهرهای شمال و غرب کشور، مشترکان با افت فشار و یا قطعی روبرو شده و گاز تعدادی از صنایع و نیروگاه‌ها هم قطع شده است.


نایب رییس دوم اتحادیه سازندگان و فروشندگان ساعت تهران همچنین در پاسخ به سوالی مربوط به گران‌ترین ساعت موجود در بازار تهران، گفت: در حال حاضر گران‌ترین ساعتی که در بازار داخل وجود دارد تا ۲۵۰ میلیون تومان است، اما حدود سه سال قبل ساعتی که دارای برلیان و طلا بود حدود ۹۳۰ میلیون تومان به فروش رسید.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (چهار شنبه 3 آذر)


 رئیس جمهور در جلسه هیات دولت با گرامیداشت هفته بسیج مستضعفان، تاکید کرد که دولت حمایت از بسیج، نیروهای مسلح و حفظ و تقویت وحدت ملی در کشور را وظیفه خود می داند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.
رئیس جمهورامروز در جلسه اقتصاد مقاومتی گفت : امسال به نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری شده و لذا باید همه تلاش ما در مسیر رونق، عبور از رکود و ایجاد اشتغال برای جوانان متمرکز شده و به عنوان مساله اصلی مورد توجه قرار گیرد.



رییس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در مذاکراتی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با وضعیت قانونی واردات خودروهای غیر آمریکایی تولیدی در آمریکا صورت گرفت این وزارتخانه واردات این خودروها را بلامانع دانست.




شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات با ۸,۱۸ واحد کاهش به عدد ۷۹ هزار و ۳۸۵ واحد رسید.



هفت روز از آخرین واریزی دولت برای مشمولان دریافت یارانه نقدی می‌گذرد، گفته می شود طیف جدیدی به حذف‌شدگان از دریافت آن اضافه شده‌، اما گویا فهرست دریافت‌کنندگان، هر روز طویل‌تر می‌شود.

با ۱۵۰میلیون کجا می‌توان‌ خانه‌ خرید؟ +جدول



در شرایطی که بانک‌ها برای پرداخت سود بیش از ۱۵ درصد سپرده با برخوردهای انضباطی مواجه می‌شوند، در سویی دیگر موسسات مجاز در فضایی برابر و الزام به فعالیت در چارچوب مقررات بانک مرکزی، بیش از ۲۵ درصد یعنی تا ۱۰ درصد بالاتر از بانک‌ها به مشتریان خود سود می‌پردازند.



رئیس جمهور کشور اسلونی امروز به همراه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی وارد صحن علنی شد.




طی یک ماه گذشته بخش وسیعی از بازار رهن و اجاره به اشغال آپارتمان‌های بزرگ متراژ در آمده است و گفته می‌شود۷۰ درصد فایل‌های عرضه شده در بازار، بیش از ۹۰‌مترمربع مساحت دارند.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (چهار شنبه 3 آذر)

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: