bazarnews

کد خبر: ۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
براساس تحلیل داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، ازامروز شدت سرمای هوا در نیمه شمالی، شرقی، مرکزی کشور کاسته شده و روند افزایش تدریجی دمای هوا برقرار می شود.
بازار نیوز - براساس تحلیل داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، از امروز شدت سرمای هوا در نیمه شمالی، شرقی، مرکزی کشور کاسته شده و روند افزایش تدریجی دمای هوا برقرار می شود.

با ورود موج تراز میانی جو از جنوب غرب کشور، در برخی نواحی استانهای خوزستان، لرستان، ایلام، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد، چهار محال بختیاری، فارس، مناطق غربی و شمالی استان های کرمان و هرمزگان، جنوب استانهای اصفهان و یزد، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

بارش برف در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست. در روز یکشنبه با عبورمتناوب موجهای کم دامنه از نیمه جنوبی کشور، بارشهای پراکنده در استانهای بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و دوشنبه بارشهای پراکنده در بوشهر و فارس پیش بینی می شود. امروز در بخش هایی از جنوب شرق کشور بویژه دراستان هرمزگان وزش باد شدید همراه با گردوخاک رخ خواهد داد و همچنین نیمه شرقی خلیج فارس مواج است .

بروز پدیده گرد و خاک در استان هرمزگان
 امیر حسین نقشینه کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور گفت:امروز سرد ترین استان کشور  همدان با 16- و استان بوشهر با دمای 25 درجه گرم ترین استان کشور بوده است .

وضعیت آب و هوا در استان های کشور+جدول دمای هوا

وی افزود: از امروز شدت سرمای هوا در نیمه شمالی و شمال شرق کشور کاسته خواهد شد و شاهد افزایش دما در اغلب استان های کشور در روز های آینده خواهیم بود .

نقشینه اظهار داشت : در بخش هایی از جنوب شرق کشور به ویژه  در استان هرمزگان وزش باد شدید باعث بروز پدیده گرد و خاک می شود که باعث مواج شدن آب های خلیج فارس در نیمه شرقی می شود.

این کارشناس هواشناسی در پایان دمای هوای امروز تهران را در گرم ترین ساعات 4 درجه سانتی گراد اعلام کرد.

وضعیت آب و هوا در استان های کشور+جدول دمای هوا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: