bazarnews

کد خبر: ۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
رییس کمیسیون صنایع:
رییس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی گفت : امروز تشکیل پنجره واحد فرماندهی اقتصادی در سطح استانهای کشور امری ضروری به حساب می آید و لازمه برطرف سازی بیکاری در جامعه، همکاری و همپوشانی همه دستگاه های دولتی و خصوصی است.
بازارنیوز-عزیز اکبریان بعدازظهر شنبه در همایش روز ملی صنعت ومعدن با محور رقابت پذیری، تعالی تولید و توسعه صادرات در محل اجلاس سران افزود: ایجاد ستاد واحد برای فرماندهی اقتصادی کمک خواهد کرد تا تصمیم گیری ها به شکل متحد صورت گیرد و عملکرد چندگانگی برطرف می شود.

به گفته وی براساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس وجود هفت میلیون نفر بیکار زیبنده ایران اسلامی نیست و برای توسعه اشتغال باید گام های جدی و تلاش گسترده ای صورت گیرد و در این راه مجلس شورای اسلامی نیز آماده است . 

به اعتقاد رییس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی دولت نباید رقیب بخش خصوصی باشد، بلکه باید حامی و برطرف کننده مشکلات سر راه تولید این بخش باشد و امروز کاهش نرخ سود بانکی اقدامی موثر از سوی دولت یازدهم محسوب می شود و اجرای درست قوانین در بخش تولیدضروری است.

وی گفت: اخذ عوارض و مالیات به عنوان حقوق قانونی دولت به حساب می آید و در جایی که احساس نیاز می شود باید از تولید حمایت کند در حالی که اکنون این اتفاق رخ نمی دهد.
اکبریان افزود: تصمیم دولت مبنی بر کاهش نرخ های سود بانکی قابل پذیرش است، اما باید یادآور شد: جریمه 31 درصدی سود بانکی و 9 درصدی مالیات بر ارزش افزوده، تولید را در تنگنا قرار داده و نمی تواند رقابت کند، این در شرایطی است که دولت باید همچنان نوسان ارز را کنترل کرده و جلوی ورود کالاهای قاچاق را بگیرد.

وی موضوع بررسی ششمین برنامه توسعه را به عنوان یکی از دستور کارهای مجلس دهم ذکر کرد و افزود: چنانچه صنعتگران، مسئولان و متخصصان در وزارت صنعت، معدن و تجارت نکاتی را برای بهبود حمایت دولت از بخش تولید ضروری می دانند، می توانند به مجلس ارایه داده تا در برنامه گنجانده شود.

وزارت صنعت، معدن وتجارت به تازگی اعلام کرد: بعد از برجام 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری صنعتی ثبت شده و صنعت از رشد منفی 10 و سرمایه‌گذاری منفی 22 درصد در آغاز کار دولت یازدهم به رشد مثبت 5.6 درصدی در سال 93 رسید.
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: