bazarnews

کد خبر: ۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کاهش قیمت نفت
بازارهای آسیایی امروز (جمعه) در پی افت قیمت رینگت مالزی با روند کاهشی همراه شدند و قیمت نفت نیز به هر بشکه 46 دلار کاهش یافت.
بازارنیوز-  تضعیف دلار در مقایسه با رقبای گروه 10(آلمان ، آمریکا، ایتالیا، بریتانیا، بلژیک، ژاپن، سوئد، سوئیس، فرانسه، کانادا، هلند) در پی حادثه تیراندازی شهر دالاس در حالی رقم خورد که اقتصاد این کشور همچنان در انتظار اعلام آمار نرخ بیکاری است و ممکن است انتشار این آمار موجب بر هم خوردن تعادل اقتصادی آمریکا شود.

در این بازارها، شاخص آسیا پاسفیک با روند نزولی همراه شد و از هر سه سهم منفی فقط یک سهم با روند مثبت همراه بود.

برپایه این گزارش، در حالی که بازارها همچنان در شوک خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قرار دارند، بازار آمریکا در انتظار تصمیمات فدرال رزرو بر سر نرخ سود و انتشار نرخ بیکاری در این کشور بسر می برد.
«ماسایوکی دوشیدا» تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقات اقتصادی «راکوتن» در این زمینه اظهار داشت: سهامداران بدون اطلاع از نرخ بیکاری در آمریکا دست به معامله نمی زنند و همگی از بازار کنار کشیدند تا پس از انتشار این آمار درست ترین تصمیم را برای خرید و فروش بگیرند.

مکث سهامداران از خرید و فروش در بازارهای آسیایی موجب شد تا شاخص آسیا پاسفیک با کاهش نیم درصدی همراه شود. قیمت سهام شرکت های تولیدکننده انرژی بیشترین تاثیر منفی را در این شاخص از خود به جای گذاشتند.

در ادامه، شاخص تاپیکس ژاپن با کاهش همراه شد، در حالی که قیمت سهام شرکت سرگرمی های «نینتندو» بیشترین تاثیر منفی را در این شاخص بر جای گذاشت و با افت 12 درصدی رو به رو شد.

شاخص شانگهای چین افت 9 دهم درصدی را متحمل شد. شاخص های آتی در بورس های اروپایی نیز روند منفی را آغاز کردند.
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: