bazarnews

کد خبر: ۹۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
معاون وزیر صمت اظهار کرد؛
معاون صنایع وزیر صمت، با تاکید بر ضرورت توجه به افزایش کیفیت کالای ایرانی، سازمان حمایت و سامامه جامع گارانتی را مسئول این امر دانست.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزیر صمت در حاشیه بازدید از نمایشگاه لوازم خانگی، در پاسخ به خبرنگار بازارنیوز پیرامون قاچاق ۴۰ درصدی لوازم خانگی در کشور گفت: ستاد مبارزه با قاچاق در این باره توضیح داده که بخشی از آن از طریق رویه‌های تجاری همچون کولبری و ته‌انجی وارد کسور می‌شود و بخش دیگر به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

وی افزود: تکلیفی که وزارت صمت در این حوزه داشت، بحث ماده ۱۳، یعنی موضوع شناسه کالا و کد رهگیری بود که تولید کنندگان در این مسیر حرکت کردند و همه تولیدات داخلی دارای شناسه و کد رهگیری هستند و کالای داخل از کالای وارداتی قابل تشخیص است.

نیارکی در خصوص پایین بودن کیفیت لوازم خانگی داخلی نسبت به خارجی‌ها، تاکید کرد: مسئولیت پیگیری کنترل و ارتقای کیفیت تولیدات صنعتی با سازمان حمایت و از طریق سامانه جامع گارانتی است و پیگیری مشکلات، باید از طریق مسئولین این سازمان انجام شود. در خدمات پس از فروش دچار مشکل هستیم و باید این وضعیت ارتقا پیدا کند. تولیدکنندگان تا به حال رویه افزایش تولید و نوآوری را در پیش گرفته بودند و از این پس باید بحث افزایش کیفیت و کاهش قیمت‌ تمام‌شده را دنبال کنند تا دیگر تورم تولیدکننده را نداشته باشیم.

وی درباره وضعیت تامین مواد اولیه تولید لوازم خانگی در سال جاری اظهار کرد: مواد اولیه داخلی که عمدتا به پتروشیمی و فولاد بازمی‌گردد، به صورت عرضه اختصاصی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد. مواد اولیه وارداتی هم از طریق ثبت سفارش‌هایی که انجام می‌شود، تخصیص‌های بانک مرکزی هم به خوبی انجام شده و تقریبا نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری را در این حوزه تجربه می‌کنیم. هر مشکلی هم که وجود دارد، به سازمان‌های صنعت و معدن استان‌ها گزارش بدهند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

معاون وزیر صمت در خصوص وضعیت قیمت‌گذاری‌ها در این صنعت اظهار کرد: تولیدکنندگان مکلفند در سامانه جامع تجارت، فاکتورهای خود را ثبت کنند که این باعث می شود انضباطی در حوزه قیمت‌گذاری به وجود بیاید.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: