bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به روند متعادل بازار سهام در هفته دوم خرداد ماه، نماد‌های گروه فلزات اساسی و قند و شکر را به عنوان پربازده‌ترین نماد‌های این هفته دانست.

پیش‌بینی بورس در هفته دوم خرداد ۱۴۰۲/ کدام نماد‌ها این هفته پیشتاز بازار سهام خواهند بود؟

گروه بانک و بورس بازارنیوز _ سعید ترکاشوند؛ «سعید امیر شاه کرمی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند بازار سهام در هفته دوم خرداد اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که پس از سپری شدن تعطیلات نیمه خرداد ماه، آرام آرام ارزش معاملات بازار مجددا رشد کرده و پول‌های راکد، مجدداً وارد چرخه معاملات بورس شوند. بازاری که از نظر ارزندگی جذاب بوده و می‌تواند سود قابل توجهی را به سهامداران و فعالان بازار سرمایه اعطا کند.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در حال حاضر انتظار می‌رود که روند اصلاح قیمتی شرکت‌ها در بازار تقریبا متوقف شده و به همین خاطر باید منتظر شروع یک دوره نوسانی با چاشنی اصلاح زمانی نماد‌ها در بازار سهام باشیم. دوره‌ای که بیش از آن که برای فروش جذاب باشد، فرصتی مناسب برای خرید سهام شرکت‌های با ارزش است.


وی همچنین درباره نماد‌های پیشرو و پر بازده این هفته بازار سهام هم گفت: در این خصوص می‌توان به برخی از نماد‌های گروه فلزات اساسی و گروه قند و شکر اشاره کرد. البته باید به این نکته هم توجه داشت اصلاحات مذکور دلیل بر بی ارزش بودن سهام دیگر شرکت‌ها یا رشد بی‌دلیل نماد‌های دیگر نخواهد بود.


امیر شاه‌کرمی خاطرنشان کرد: اصلاح قوی یک شرکت بورسی به دلیل رشد قابل ملاحظه نماد آن و ذخیره سود برای سهامداران، امری طبیعی در بازار سهام محسوب می‌شود؛ بنابراین نمی‌توان اصلاح زیاد را به عنوان دلیلی محکم برای کم ارزش بودن شرکت‌ها تلقی کرد.


این کارشناس بازار سهام متذکر شد:معاملات دو هفته اخیر بازار کامودیتی‌ها در جهان روند اصلاحی و نزولی را تجربه کرد. کاهش قیمت‌های به وقوع پیوسته در بازار کامودیتی‌ها به دلیل مازاد عرضه نسبت به تقاضایی بوده که به علت پیش‌بینی وقوع یک دوره رکود در آینده اقتصادی جهان است.


وی عنوان کرد: با کم رنگ شدن این موضوع و همچنین به تعادل رسیدن قیمت‌ها، تقریبا این دوره اصلاح به پایان رسید و طی دو روز گذشته معاملات کامودیتی‌ها بخصوص فلزات اساسی مانند طلا، مس، نقره و روی مجددا وارد یک روند صعودی شدند.


امیر شاه‌کرمی خاطرنشان کرد: بازار بورس پس از تجربه رشدی قابل ملاحظه و سریع در یک ماه اخیر، یک روند اصلاحی را تجربه کرد؛ روندی که در ابتدا با شیبی تند و اصلاحی ۱۰ درصدی آغاز و سپس به سمت روندی منفی و در نهایت متعادل شدن حرکت کرد. این سر حرکت بازار سهام بیشتر باعث اصلاح زمانی نماد‌های بورسی شد.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته در این میان برخی از شرکت‌ها هم به واسطه صورت‌های مالی خوب و گزارش‌های جذاب عملکرد یکساله، توانستند رشد قابل توجهی را تجربه و سقف قبلی خود را مجددا فتح کنند. با نگاهی به کلیت بازار سهام متوجه می‌شویم که بعضی از این از شرکت‌های بورسی که رشد سریعی را تجربه کرده بودند تا حدود ۳۰ درصد هم اصلاح قیمتی را پشت سر گذاشتند.


وی متذکر شد: در طول چند هفته آتی و با آغاز تیرماه، شرکت‌های بزرگ فعال در بازار بورس مجامع سالانه و تقسیم سود خود را تشکیل می‌دهند و معمولا آن‌هایی که سود خوبی تقسیم می‌کنند و از بیان اخبار خوبی هم در مجامع خود برخوردارند، با اقبال بیشتر و بهتر بازار سهام روبرو می‌شوند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: