bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس گفت: در مجلس بنا داریم که در صورت نیاز به اصلاح قانون، این امر انجام شده تا شرایطی پیش آید که خودرو از نظام قیمت‌گذاری شورای رقابت حذف و عرضه آن در بورس کالا بدون هیچ گونه مانعی مجدداً انجام شود.

مجلس درصدد حذف خودرو از نظام قیمت‌گذاری شورای رقابت/

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محسن علیزاده» عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس در گفتگو با بازارنیوز پیرامون سرنوشت عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: اجرای این سیاست در سال گذشته با عرضه تعدادی از خودرو‌ها آغاز شد و تصمیم شورای‌عالی بورس پیرامون این مسئله بر این بود که عرضه خودرو در بورس کالا تا حدی انجام شود که بتواند تمام تقاضا‌های موجود در بازار را پوشش دهد.


عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس خاطرنشان کرد: اساساً عرضه خودرو در بورس باعث می‌شود که تقاضا و عرضه در بازار در شرایط مناسب و متعادلی قرار بگیرد؛ مضاف بر این مسئله، اجرای این سیاست زمینه‌ای را فراهم می‌کند که خودروسازان از زیان انباشته خود خارج و توانایی پرداخت بدهی‌های معوقه خود را به دست بیاورند.


وی افزود: خارج کردن خودرو از نظام قیمت‌گذاری دستوری و تعیین قیمت آن از طریق عرضه و تقاضا، از دیگر اهداف مهمی بود که با عرضه خودرو در بورس کالا محقق می‌شد.


علیزاده با بیان اینکه با عرضه خودرو در بورس کالا، رضایت‌مندی خوبی نسبت به این مسئله در میان مصرف‌کنندگان و خودروسازان داخلی و مونتاژی ایجاد شده بود، گفت: البته لازم بود که در ابتدای امر، تدابیری همچون تعیین کف قیمت خودرو‌ها مشخص شود تا این کالا با قیمتی به مراتب مناسب‌تر به دست مصرف‌کنندگان برسد.


این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نهایت با دخالتی که شورای رقابت انجام داد، عرضه خودرو در بورس کالا مشکلات متعددی را پیش روی خود دید، تا جایی که عرضه این کالا در بازار بورس به طور کامل متوقف شد.


وی تصریح کرد: در حال حاضر در مجلس بنا داریم که در صورت نیاز به اصلاح قانون، این امر انجام شده تا شرایطی پیش آید که خودرو از نظام قیمت‌گذاری شورای رقابت حذف و عرضه آن در بورس کالا بدون هیچ گونه مانعی مجدداً انجام شود.


علیزاده در پایان تاکید کرد: اهداف غایی و نهایی این کار، خروج خودرو از نظام قیمت‌گذاری دستوری، عرضه آن به مصرف‌کنندگان با قیمت پایین‌تر و ایجاد تعادل در صنعت خودرو است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: