bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تکذیب ادعای یکی از نمایندگان مبنی بر حجم ۶۰ میلیارد دلاری ارز‌های خانگی، درباره استفاده از این ارزها برای واردات خودرو گفت: استفاده از ارز‌های خانگی برای واردات خودرو زمانی امکان پذیر است که منشاء آن توسط بانک مرکزی تایید شده باشد.

پور ابراهیمی: منشا ارز واردات خودرو باید توسط بانک مرکزی تایید شود+ فیلم

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم رونمایی از تالار مولدسازی اموال دولت، در جمع خبرنگاران، درباره ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر وجود ۶۰ میلیارد دلار ارز خانگی و استفاده از این منابع ارزی برای واردات خودرو به بازارنیوز گفت: محاسبات انجام شده بر اساس میزان درآمد‌های ارزی حاصل از صادرات، مصارف رسمی ارز و سپس کسر ارز‌های خارج شده از نظام اقتصادی کشور برای قاچاق کالا بیان‌گر آن است که حجم ارز‌های خانگی ۶۰ میلیارد دلار نبوده و عددی کمتر از آن است؛ لذا، نمی‌دانم که این عدد چگونه و بر چه مبنایی از سوی آن نماینده مجلس بیان شده است.


رئیس کمیسیون اقتصادی همچنین درباره واردات خودرو با این منابع ارزی هم توضیح داد: در حال حاضر پیشنهاد دولت برای ساماندهی ارز‌های خانگی این است که آحاد مردم ارز‌های خود را در سپرده‌های ارزی قرار دهند. با تزریق این منابع به سپرده‌های ارزی، درصد سود مشخص و همچنین تسویه ارزی برای سپرده‌گذاران مهیا خواهد شد.


وی تصریح کرد: در صورت وجود سپرده‌های ارزی و مشخص شدن مالکیت خصوصی به عنوان منشاء این منابع ارزی، این امکان به وجود خواهد آمد که واردات خودرو از طریق این منابع و در بستر مرکز مبادلات ارزی بانک مرکزی انجام شود.

پور ابراهیمی در پایان تاکید کرد: شروط اساسی استفاده از این منابع ارزی، تایید منشاء آن از سوی بانک مرکزی است. نباید سازوکار‌ها به نحوی باشد که فردی به جای ایفای تعهدات ارزی خود، منابع ارزی خود را صرف واردات خودرو کند.

 



پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: