bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
معاون رئیس جمهوری در گفتگو با بازارنیوز:
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور ضمن انتقاد از سهم اندک فناوری در صنعت خودرو، بهبود وضعیت این صنعت را منوط به داشتن یک استراتژی صنعتی یکپارچه عنوان کرد.

صنعت خودرو نیازمند یک استراتژی صنعتی یکپارچه است

گروه صنعت معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ صنعت خودرو از جمله بخش‌های مهم اقتصاد ایران است که در طول سال‌های اخیر به دلیل کیفیت پایین محصولات خودروسازان داخلی همواره از سوی مردم و نمایندگان مجلس مورد نقد قرار گرفته است.


برخی کارشناسان اقتصادی و همچنین صاحب‌نظران صنعت خودرو نقش محدود و حتی کمرنگ فناوری در این صنعت را به عنوان مهمترین عامل در عقب ماندگی آن با سایر صنایع و همچنین کیفیت غیرقابل قوبل خودرو‌های ایرانی عنوان کرده‌اند.


«روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در حاشیه نشستی مشترک با اعضای مجمع کارآفرینان ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون ضرورت گستردگی فناوری در صنعت خودرو کشور اظهار کرد:این صنعت به یک استراتژی صنعتی نیاز دارد. اگر وزارت صمت در حوزه خودرو به یک استراتژی صنعتی یکپارچه دست پیدا کند که اکنون در حال رسیدن به آن است، می‌تواند مشکلات متعدد این بخش را برطرف کرده و بازار محصولات فناورانه این صنعت را توسعه دهد


معاون رئیس جمهور تاکید کرد: تا زمانی که صنعت خودرو این فاقد استراتژی صنعتی باشد، بازار فناوری این بخش توسعه نخواهد یافت.


وی تصریح کرد: صنعت خودرو کشور عقب مانده و هزاران ضعف دارد، اما در کنار این مسئله، این صنعت نقاط قوت، زیرساخت، توانمندی و در نهایت نیرو‌های انسانی متخصصی را هم دارد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: