bazarnews

کد خبر: ۱۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
قائم مقام وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : درسال اقتصاد مقاومتی فضای خوبی برای حمایت از تولید داخلی شکل گرفته است.
بازار نیوز - رضا رحمانی در حاشیه گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک و متوسط استان تهران در برج میلاد  افزود : همه باید به این باور برسیم که تنها از طریق حمایت و تقویت تولید است که جوانان ما صاحب شغل می شوند و با کمک به تولید است که می توان مسئله گرانی و بسیاری از معضلات جامعه را حل کرد.

وی با بیان اینکه در دنیا هم راهی جز این تجربه نشده است ، گفت : در کشورهای توسعه یافته که تولید پیشرفته است ، حمایت از تولید هم بیشتر است و کشورهایی که حرف آخر را در اقتصاد آزاد می زنند از تولید و صنعت حتی با یارانه مستقیم حمایت می کنند.
رحمانی با اشاره به حمایت شرکت شهرکها و نواحی صنعتی ایران از صنایع کوچک و متوسط برای حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی افزود : تولیدکنندگان داخلی می توانند از این فرصت برای حضور در نمایشگاههای بین المللی استفاده کنند ضمن اینکه امسال تلاش کردیم این بنگاهها تجمیع و تحت نام و برند مشترک کار کنند که لازمه ان رعایت استانداردهای کیفی است.

وی گفت : همچنین از ابتدای امسال آموزش 100 هزار نفر از کارکنان واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گرفت و طرح رونق تولید ، طرح کنترل واردات و طرح مبارزه با قاچاق کالا با هدف حمایت از تولید داخلی به اجرا گذاشته شد.
رحمانی افزود : یکی از طرح های ما در وزارت صنعت ، معدن و تجارت در قالب اقتصاد مقاومتی ؛ ارتقای توانمندی های صادراتی واحدهای کوچک و متوسط است و امروز شرکت های جدید صادراتی و کنسرسیوم های صادراتی در استان هایی که در تولید کالاهای خاص مزیت دارند ، ایجاد شده اند و کار صادرات را شروع کرده اند.
 
 بنا براین گزارش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط شهرک‌های صنعتی استان تهران با حضور قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گشایش یافت.
ایجاد فضای توسعه تجارت بین‌المللی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید بومی و ملی، کمک به بهبود فضای کسب و کار با معرفی بازارهای هدف جدید، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، تبادل فنآوری موجود در مراکز علمی و تحقیقاتی و حمایت از محصولات دانش بنیان و عرضه آن به بازارهای بین‌المللی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

130 واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران در حوزه‌های صنعت ساختمان، سنگ، محصولات سلولزی، صنایع غذایی، مبلمان، چرم و پوشاک، تجهیزات بیمارستانی، ادوات اداری و قطعات صنعتی و 15 مشاور در بخش‌های مدیریت صادرات، آموزش، حمل و نقل، امور مالی و سرمایه‌گذاری، صندوق ضمانت صادرات ایران، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان تهران در این نمایشگاه حضور دارند.

برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های جانبی آموزشی و تجاری با حضور هیأت‌های تجاری خارجی از کشورهای ایتالیا، آذربایجان، روسیه، عراق و افغانستان نیز از دیگر برنامه‌های نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان تهران است.


در این نمایشگاه که تا چهارم اسفند دایر است آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته اند.

صدا و سیما
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: