bazarnews

کد خبر: ۴۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
در پی قرارداد ایران با شرکت هواپیما سازی بوئینگ برخی از کشورها نه تنها موضع گیری کرده اند بلکه قصد لغو آن را نیز دارند.
آیا قرارداد ایران با شرکت هواپیما سازی بوئینگ لغو می شود؟بازا نیوز- خبرگزاری «آسوشیتدپرس» موضع گیری وزارت خزانه داری آمریکا را درباره قرارداد ایران با شرکت هواپیماسازی بوئینگ مورد توجه قرار داده است. ویتنی اسمیت، سخنگوی بخش امور بین الملل وزارت خزانه داری امریکا اظهار داشت: «سیاست کلی ما در مورد همه برنامه های تحریمی این است که در مورد تعامل با بخش خصوصی، اظهار نظری نکنیم».

این در حالی است که بوئینگ در بیانیه‌ای که روز سه شنبه به وقت محلی منتشر شد، اعلام کرد که این قرارداد را «با مجوز واشنگتن و پس از آنکه دولت آمریکا تأیید کرد که ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کرده»، امضا کرده است. ایران ایر روز دوشنبه خبر داده بود که قصد خرید نسل جدید بوئینگ ۷۳۷ و مدلهای ۳۰۰ER و ۹۰۰ بویینگ ۷۷۷ را دارد.

با این حال، روزنامه «یو اس ای تودی» با اشاره به قوانین آمریکا یادآوری کرده که قرارداد بین شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و شرکت هوا-فضا و صنایع دفاعی بوئینگ، مستقر در شیکاگو، هنوز نهایی نیست. به نوشته این روزنامه، فروش بوئینگ هنوز قراردادی نهایی نیست. این شرکت بایستی تأیید اداره کنترل اموال خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا که مسئولیت اجرای تحریم‌ها و نظارت بر معاملات اقتصادی بین آمریکا و کشورهای خارجی دخیل در فعالیت‌های غیرقانونی را به عهده دارد، به دست بیاورد.

مانع دیگر، نمایندگان کنگره آمریکا هستند که مخالف سیاست‌های دولت باراک اوباما در برجام هستند. پیتر روسکام، نماینده جمهوری‌خواه کنگره گفته که او همراه با سایر نمایندگان ایالت‌های شیکاگو و واشنگتن که مقرهای اصلی عملیات تولید بوئینگ در ان قرار دارد، با این معامله مخالف هستند و برای لغو آن تلاش خواهند کرد.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
0
چرا اینقدر بازی در می آورند
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: