bazarnews

کد خبر: ۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی؛
طبق قوانین درج شده فروشندگان تلفن همراه موظف به دریافت کد رهگیری و برگه سبز گمرکی هستند.
فروشندگان تلفن همراه موظف به دریافت کد رهگیری هستندبازار نیوز- ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی عنوان کرد: همه فروشندگان موظف به دریافت کد رهگیری برای گوشی های موبایل هستند و علاوه بر آن باید برگه سبز گمرکی نیز در دست داشته باشند تا در صورت بازرسی مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: طرح کد رهگیری به صورت آزمایشی تا پایان شهریور ماه در واحد های صنفی اجرایی می شود تا بتوانیم با کالاهای قاچاق در فروشگاه ها مبارزه کنیم که برای جلوگیری از قاچاق باید گلوگاه های ورودی را بیشتر از گذشته کنترل کنیم.

درستی اظهار داشت: دولت نیز باید جهت واردات و خروج از انحصار چند نفر محدود زمینه لازم را فراهم کند تا ورود غیر قانونی گوشی های همراه برای وارد کنندگان مقرون به صرفه نشود.

وی تاکید کرد: میزان مصرف گوشی تلفن در کشور سالانه حدود 15 میلیون است که 30 درصد آنها از طریق غیر قانونی و قاچاق وارد شده و فروشندگان این صنف علاقه ای به فروش چنین محصولاتی ندارند؛ زیرا سود چندانی برای آنها به همراه نمی آورد و بیشتر سود نصیب قاچاقچیان می شود.

درستی گفت: گمرک باید به طرح کد رهگیری مجهز شود تا شبکه های توزیع و فروشگاه ها با مشکل مواجه نشوند زیرا آنها با توجه به رکود بازار و مالیات هایی که پرداخت می کنند سود چندانی هم بدست نمی آورند.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: