bazarnews

کد خبر: ۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
ارسال لایحه اصلاحیه بودجه به مجلس
متن کامل این اصلاحیه پیشنهاد تسویه 45 هزار میلیاردی مطالبات بانک‌ها از دولت و انتشار 45 هزار میلیارد تومان اوراق اسلامی
بازارنیوز- یک نماینده مجلس از ارسال لایحه اصلاحیه بودجه سال 95 توسط دولت به مجلس در روز گذشته خبر و جزئیات این لایحه را شرح داد. 

 یک نماینده مجلس از ارسال لایحه اصلاحیه بودجه سال 95 توسط دولت به مجلس در روز گذشته خبر و جزئیاتی از این لایحه را شرح داد.

 بهروز بنیادی  با اعلام این خبر توضیح داد که در مقدمه توجیهی این اصلاحیه اشاره شده است: «نظر به لزوم افزایش توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها، خروج از انجمادبخشی از منابع بانکی، افزایش دسترسی بنگاه‌ها به نقدینگی، خروج اقتصاد کشور از رکود و نیز افزایش سرمایه بانک‌های دولتی و همچنین تسویه بدهی‌های دولت به نظام بانکی کشور جهت مرتفع نمودن مشکلات مذکور و پرداخت بدهی‌های سازمان بیمه سلامت ایران و با توجه به اینکه اجرای بندهای (ب) و (ح ) تبصره 14 و تبصره 22 قانون بودجه سال 1395 کل کشور با مشکل روبه‌رو است.»

 در بخشی از این لایحه آمده است:

 «تبصره 35 – به دولت اجازه داده می‌شود به منظور اصلاح صورت‌های مالی و افزایش توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها از محل حساب مازاد حاصله از ارزیابی خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (نزد آن بانک)، حداکثر به میزان چهارصد و پنجاه هزار میلیارد ریال مطالبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از بانک‌ها را برای تسویه مطالبات بانک‌ها از دولت و افزایش سرمایه دولت در بانک‌های دولت صرف نماید. اجرای این تبصره نباید منجر به افزایش پایه پولی شود.»
اقتصادنیوز
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: