bazarnews

کد خبر: ۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
سیف:
اینکه برخی تصور می کنند بانک مرکزی اطلاعات مشتریان و حساب های بانکی را به گروه ویژه اقدام مالی ارایه می کند تصور نادرستی است.تفاهم ما با گروه ویژه اقدام مالی در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم است و مصادیق تروریسم را نیز خود ایران تعیین می کند.
بازارنیوز- رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه «شکل اصلی در مراودات های بانکی بین المللی ربطی به برجام ندارد» گفت: متاسفانه برخی با شبهه پراکنی مانع اجرای درست اقدامات می شوند که نمونه آن در موضوع گروه ویژه اقدام مالی(FATF)* می بینیم. 

 ولی الله سیف در جلسه هم اندیشی نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس، تلاش های این مرکز برای استفاده در مراکز تصمیم گیری را قابل تقدیر دانست.

وی ادامه داد: اینکه برخی تصور می کنند بانک مرکزی اطلاعات مشتریان و حساب های بانکی را به گروه ویژه اقدام مالی ارایه می کند تصور نادرستی است.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: تفاهم ما با گروه ویژه اقدام مالی در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم است و مصادیق تروریسم را نیز خود ایران تعیین می کند.

وی با یادآوری اینکه اکنون قانون بانکداری بدون ربا با قدمت 32 ساله در نظام بانکی در حال اجراست، افزود: لازم است این قانون و ضوابط و استانداردها بازنگری شود؛ بر این اساس بانک مرکزی با آغاز به کار مجلس دهم لایحه ای در این زمینه به مجلس ارایه خواهد کرد.

پیشنهاد همکاری پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

«کاظم جلالی» رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در جلسه هم اندیشی با رییس کل بانک مرکزی گفت: پیشنهاد می کنم پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و مرکز پژوهش های مجلس با امضای تفاهمنامه همکاری و تشکیل کارگروه مشترک، ارتباط تنگاتنگ خود را بیش از پیش ادامه دهند.

جلالی افزود: می توان از ظرفیت کمیسیون های مرتبط در مجلس شورای اسلامی برای بررسی و نهایی سازی لایحه بانکداری بدون ربا بهره برد.

وی تاکید کرد باید بین اقتصاد مقاومتی و لوایح ارتباط برقرار کرد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: