bazarnews

کد خبر: ۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
وضعیت آب و هوا در 24 ساعت آینده
طی سه روز آینده بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات شمالی البرز رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.
بازارنیوز-  براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی سه روز آینده بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات شمالی البرز رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. 

همچنین با توجه به شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، طی همین مدت برای سواحل دریای خزر ابرناكی، كاهش دما، رگبار باران گاهی رعدوبرق و در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد و دریا مواج می باشد. لازم به ذكر است، شنبه شدت بارشها در استان گیلان خواهد بود. 

روزهای شنبه و یكشنبه دراستانهای ایلام، خوزستان و بوشهر پدیده باد و گردوخاك در همین مدت برای شرق كشور بویژه در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاك پیش بینی می شود. همچنین از ساعات بعدازظهر روز شنبه با افزایش وزش باد در جنوب سمنان و دامنه های جنوبی البرز، در برخی مناطق استانهای سمنان، اصفهان، قم، قزوین، مركزی، البرز و تهران رخداد پدیده باد و گردوخاك دور از انتظار نخواهد بود. این شرایط با شدت كمتر در روز یكشنبه نیز برای این مناطق محتمل می باشد. 

طی سه روز آینده شرق دریای عمان و خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج پیش بینی می شوند.

محمد اصغری کارشناس هواشناسی در تشریح وضعیت هوای کشور گفت : طبق پیش بینی های هواشناسی طی امروز و فردا در استانهای شمالی کشور مانند اذربایجان شرقی و غربی ،شمال کردستان ،اردبیل،زنجان ،ارتفاعات قزوین ، بلندی های البرز، تهران،سمنان ودر شمال شرقی کشورمثل استان گلستان بارش باران را خواهیم داشت. 

وی گفت : همچنین جریانات دریا به خشکی سواحل دریای مازندران به شدت مواج بوده و توصیه می کنیم هموطنان از شنا در دریا به طورجدی خود داری کنندودر سواحل جنوب کشور باتوجه به افزایش سرعت باد وگرد و خاک خلیج فارس ، دریای عمان وتنگه هرمز دریا مواج و مطلاتم خواهد بود. 

در جنوب استان های تهران و سمنان ،شمال اصفهان ،استان قم مرکزی شاهد وزش باد خواهیم بودکه باعث بروز پدیده گرد و غبار می شود در شمال استان سیستان و بلوچستان این پدیده به طوفان شن تبدیل , و باعث کاهش دید و کیفیت هوا می شود. 

بارش باران و وزش باد شدید در شمال غرب کشور

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: