bazarnews

شتاب‌دهنده‌های فعال با مراجعه به اداره تعاون،کارو رفاه استان تهران، فرم پذیرش اخذ مجوز دریافت کنند

این فراخوان در جهت بهبود فضای کسب و کار استارت آپ ها امید بخش است و با توجه به تشکیل انجمن مراکز مشاوره کارآفرینی، شتاب‌دهنده‌ها می توانند مطالبات خود را در قالب انجمن صنفی فوق پیگیری نمایند.


به گزارش روابط عمومی کانون کارآفرینان استان تهران، در سال 1388 با اهتمام وزارت کار و امور اجتماعی وقت و با میزبانی معاونت اقتصادی استانداری استان تهران و با پیگیری مستمر کارآفرینان استان جلساتی با حضور نمایندگان پارکهای علمی فناوری  نمایندگان مراکز رشد و نمایندگان بخش های دیگر دولتی جهت تنظیم و پیشنهاد آیین نامه تاسیس مراکز کارآفرینی و مشاوره برگزار شد و در تاریخ 17/12/1389 این آیین نامه به شورای اشتغال ارسال و مورد تصویب قرار گرفت .

پس از تشکیل هیئت فنی با حضور دو تن از کارآفرینان برگزیده ( براساس اساسنامه) به پیشنهاد کانون کارآفرینان استان مراحل تشکیل پرونده و اعطای مجوز به چند متقاضی عملیاتی شده و منجر به تشکیل مراکز مشاوره و اطلاع رسانی کارآفرینی گردید.

در تاریخ14/04/1395 معاونت کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نامه‌ای را به نخبگان این حوزه جهت اصلاح آیین نامه مراکز مشاوره و کارآفرینی با محوریت استارت آپ ارسال و موضوع شتاب دهنده ها را مورد مشورت قرار داده و در تاریخ 19/01/1396 آیین نامه مذکور اصلاح گردید بنابراین از این پس می توان مراکز کارآفرینی را پناهگاه امنی برای فعالیتهای شتاب‌دهنده‌ها و حمایت از آنها توسط دولت دانست چرا که اهمیت این موضوع در رشد اقتصادی و ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغال در کشور بر کسی پوشیده نیست.

 

بشیر انیسی دبیر کانون کارآفرینان استان تهران و عضو هیئت فنی مراکز مشاوره کارآفرینی در این زمینه گفت: همه شتاب دهنده های فعال می توانند به اداره تعاون، کار و رفاه استان تهران مراجعه و فرم پذیرش جهت اخذ مجوز لازم را اخذ نمایند.

 

همچنین بشیر انیسی اعلام کرد موضوع این فراخوان در جهت بهبود فضای کسب و کار استارت آپ ها امید بخش خواهد بود و باتوجه به تشکیل انجمن مراکز مشاوره کارآفرینی شتاب دهنده‌ها می توانند مطالبات خود را در قالب انجمن صنفی فوق پیگیری نمایند. دولت دوازدهم با عنایت خاصی که به حوزه اشتغال و کارآفرینی داشته و با پیگیری های مدیران ارشد خود در دولت یازدهم اهتمام عملی خود را جهت ایجاد نشاط بیشتر در حوزه کارآفرینی نشان خواهد داد.

وی افزود چند شتاب‌دهنده بزرگ و معتبر تشکیل پرونده داده و منتظر برگزاری اولین جلسه جهت اخذ مجوز می باشند و دیگر شتاب دهنده‌ها این فرصت تاریخی را برای خود و استارت‌آپ‌ها مغتنم بشمارند.

همچنین کانون کارآفرینان استان آماده ارائه مشاوره و پیگیری مطالبات شتاب‌دهنده‌ها می‌باشد. 





انتشار محتوا:اخبار رسمی