bazarnews

کد خبر: ۱۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
معاون وزیر خارجه روسیه با بیا ن اینکه امیدواریم دولت آینده آمریکا به دنبال جایگزینی برای توافق هسته‌ای ایران نباشد؛ گفت: همه به ارزش سند برجام پی خواهند برد.
بازار نیوز - «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو امیدوار است دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا پس از روی کار آمدن در کاخ سفید به هیچ عنوان تلاش نکند تا جایگزینی برای توافق هسته‌ای ایران (برجام) پیدا کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، ریابکوف امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «درباره موضع دولت آمریکا در خصوص این سند، ما البته با دقت زیاد تمامی مسائلی که درباره این موضوع مطرح می‌شود را ثبت می‌کنیم».

وی افزود: «من معتقدم که در نهایت همه به ارزش این سند (برجام) پی خواهند برد، از جمله واشنگتن که تا کنون دستاوردهای این سند را انکار کرده است».

معاون وزیر خارجه روسیه با تأکید بر اینکه «برجام هیچ جایگزینی ندارد»، گفت: «به نظر من این سند کاملا متعادل است و نتایج مثبت قابل توجهی برای اوضاع در خاورمیانه و روابط بین‌المللی در سطح کلی خواهد داشت».

ریابکوف همچنین تصریح کرد: «منابع مثبت برجام پایان ناپذیر است و البته باید به این مسئله نیز توجه داشت که ما تازه در ابتدای مراحل اجرایی برجام قرار گرفته‌ایم. ما امیدواریم که دولت آمریکا به همراه ما و دیگر اعضای گروه 1+5، و همچنین طرف ایرانی، به این واقعیت‌ها پی ببرد و به نتایج مثبت مربوطه برسد».
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: