bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
بزرگترین قاچاق، اجناس ارزان ‌قیمت وارداتی از کشورهایی مانند چین که به نام کالای داخلی به فروش می‌رسد است.
بازار نیوز - لاله زمانی عضو اتاق بازرگانی شیراز درخصوص اصلی‌ترین چالش در بخش تولیدات داخلی کشور گفت: اولین مشکل در بخش تولید عدم حمایت داخلی است. ما به عنوان تولیدکننده، مشتری اصلی شرکت‌های وابسته به توانیر هستند. از سوی دیگر هزینه و امکاناتی در اختیار گذاشته نمی‌شود. همچنین مشکلاتی همانند اینکه با فروش اجناس پولی دریافت نمی‌شود و در مقابل دارایی با جریمه‌هایی با عنوان پرداخت ارزش افزوده تولیدکننده را مجبور به پرداخت می‌کند.

وی افزود: بنده به عنوان یک تولیدکننده که مواد اولیه از آلمان وارد می‌شود و کیفیت اجناس و با کالاهای اروپایی یکسان است مشکلات این چنینی وجود دارد و در نهایت زمان مناقصه بدلیل بالا بودن کیفیت و قیمت، اجناس چینی با کیفیت پایین را جایگزین می‌کنند.

وی اضافه کرد: ابتدا باید مشکل را در داخل حل نماییم. حتی اگر بهترین کیفیت نیز تولید شود اما در داخل هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: در مناقصه‌ها کیفیت برای رقبا اهمیت ندارد و تنها قیمت مدنظر قرار می‌گیرد. در اینصورت چه انتظاری می‌رود که محصول با کیفیت تولید شود.

وی گفت: افرادی وجود دارند که اجناس را از کشور چین وارد کرده و تنها برخی لوازم جانبی را از کشور خریداری می‌کنند و در اینصورت اجناس بسیار ارزان‌تر به فروش می‌رسد.

زمانی اظهار کرد: باید گفت که کیفیت به طور واقعی مهم نیست و تنها چیزی که ارزش دارد این است که اجناس داده شود و با یک سری روابط پول را دریافت کرد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از بحران‌ها، مشکلات تولیدکنندگان در شهرستان است. فعالیت اصلی یک تولیدکننده تولید است اما با وجود دغدغه‌های موجود بر سر راه (دارایی، تأمین اجتماعی، حقوق کارمندان، پرداخت هزینه‌ها در ازای اجناس وارداتی و …) هیچ پیشرفتی در تولید دیده نمی‌شود.

نایب رئیس کارخانه با بیان اینکه قاچاق این است که تولید داخل وجود نداشته باشد اما بر اجناس برچسب داخلی زده شود، گفت: بزرگترین قاچاق، اجناس ارزان ‌قیمت وارداتی از کشورهایی مانند چین که به نام کالای داخلی به فروش می‌رسد است. اگر دولت احساس نگرانی دارد بهتر است از بخش‌های تولیدی بازدید کند تا ببیند کارخانه‌ای که با یک ماشین در مناقصه‌ها شرکت می‌کند، چگونه می‌تواند تولید نماید که این امر خود قاچاق محسوب می‌شود. همچنین خیانتی در مقابل کارخانه‌ای است که با ۳۰ کارگر مشغول کار است با کارخانه‌ای که تنها با یک ماشین فعالیت می‌کند. این عوامل را می‌توان خیانت به تمام مردم ایران و بزرگترین قاچاق دانست.

وی در پایان افزود: اگر در کشور یک جراح سالیانه ۳ میلیون تومان مالیات می‌دهد، یک کارآفرینی که به چرخ صنعت کمک می‌کند باز هم راه تولیدکننده را سد می‌کنند که خود باعث از بین رفتن انگیزه می‌شود.
استادنیوز

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: