bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
معاون وزیر نفت گفت:اطلاعات میادین مشترک به شرکت‌های خارجی مورد نظر داده شده تا پس از بررسی وارد مذاکره شویم.
بازارنیوز- امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین‌المللی وبازرگانی وزارت نفت در کنفرانس قراردادهای بالادستی نفت و گاز با بیان اینکه مدل جدید قراردادهای نفتی تا یک ماه آینده آماده خواهد شد، گفت:طبق پیش بینی ها نخستین قرارداد نفتی در قالب مدل جدید، ٣ تا چهار ماه آینده به امضا خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در مدل جدید قراردادهای نفتی میدان‌های مشترک و افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی الویت است، افزود: اطلاعات میادین مشترک به شرکت‌های خارجی مورد نظر داده شده تا پس از بررسی وارد مذاکره شویم.

زمانی نیا اظهار داشت: برای پنج سال آینده حدود ١٨٥ میلیارد دلار پروژه در صنایع بالادستی، میان دستی و پایین دستی پیش بینی شده و باید دست کم سالانه حدود ٤٠ تا ٥٠ میلیارد دلار سرمایه جذب کنیم.

افزایش صادرات نفت
زمانی‌نیا با اشاره به افزایش دو برابری صادرات نفت، گفت: میزان صادرات میعانات گازی پیش از اجرای برجام روزانه ٢٣٠ هزار بشکه بوده که این میزان در حال حاضر به رقم ٤٥٠ هزار بشکه افزایش یافته است.

معاون امور بین‌المللی وبازرگانی وزارت نفت در ادامه ازرفع مشکل بیمه نفت‌کش‌ها و تجهیزات توقیف شده خبر داد و افزود: با این وجود بیمه گرهای اتکایی آمریکایی هنوز با ایران کار نمی‌کنند.

زمانی نیا در ادامه با اشاره به آزاد شدن وجوه توقیفی ایران بعد از برجام افزود: هم اکنون شرکت شل ١,٧٧ میلیارد یورو را به حساب ایران واریز کرده و آن را دریافت کرده ایم.
باشگاه خبرنگاران جوان

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: