bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
الهام امین زاده :
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: قراردادهای نفتی باید با نگاه استفاده حداکثر از توان تولیدی کشور و پایدار باشدتا طرف مقابل در نیمه راه قرارداد را به تنهایی متوقف نکند.
بازارنیوز- الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور در کنفرانس بین المللی بهینه سازی قراردادهای بالا دستی نفت و گاز در خصوص قراردادهای جدیدنفتی اظهار داشت: قراردادها باید به منظور بهبود روند جذب سرمایه خارجی در کنار جذب منابع ملی با نگاه به انتقال دانش فنی و تکنولوژی باشد.

وی در خصوص مدل جدید قراردادهای نفتی نیز  اظهار داشت: کشف استخراج  و توسعه باید با همکاری شرکت های ایرانی صورت بپذیرد و در صورت نبود شرکت های داخلی باید نقش نظارتی کشور حفظ شود؛ علاوه بر این جایگاه حاکمیتی و تصدی گری نیز باید مشخص شده و قوانین واضح و مشخص باشد چرا که ارجاع به قوانین مبهم سبب ورود مشکلاتی در زمینه عقد قرارداد خواهد شد.

امین زاده تصریح کرد: در این قراردادها باید استفاده حداکثر از توان تولیدی کشور چه در زمینه کالای مصرفی و چه در زمینه کالاهای سرمایه گذاری حفظ و قراردادها پایدار باشد تا طرف مقابل در نیمه راه قرارداد را به تنهایی متوقف نکند.

معاون حقوقی رئیس جمهور تاکیدکرد: در همه قراردادها باید سهم 51 درصدی کشور لحاظ و تقدم استخدام پرسنل با طرف ایرانی باشد.

امین زاده با اشاره به اینکه صنعت نفت و گاز کشور نیازمند تعیین یک برنامه استراتژیک و راهبردی است، افزود: نبود توجه به تولید صیانتی، مهندسی مخزن و برداشت های نامتعارف کشورهای همسایه از میادین مشترک باعث شده تا ضریب بازگشت مخازن کاهش پیدا کند.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: