bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
با تصویب هیات امنای صندوق؛
مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: با تصویب هیئت امنای صندوق توسعه ملی، نرخ ۱۶ درصدی تسهیلات بنگاه های صادراتی به ۱۱ درصد کاهش یافت که این نرخ در قراردادهای آینده اجرایی می شود.
بازار نیوز - علی صالح آبادی در حاشیه همایش اقتصادی ایران و اندونزی افزود: یکی از برنامه های ما برای توسعه صادرات کالا، تامین سرمایه در گردش بنگاه های صادراتی است که در کنار کاهش نرخ سود، تسهیلات بانک توسعه صادرات را در مقایسه با دیگر بانک ها جذاب تر می کند.  

صالح آبادی گفت: یکی از برنامه های ما انجام خدمات ارزی اعم از صدور حوالجات برای صادرکنندگان است یعنی اگر صادر کننده ای کالایی را صادر می کند و نیاز دارد که پول آن را در خارج از کشور جابجا کند امور مربوط به صدور حواله آن را انجام می دهیم یا ممکن است صادرکننده بخواهد ریال آن را در داخل کشور دریافت کند که صرافی و شعب بانک توسعه صادرات آمادگی دارند ارز صادرکننده را به نرخ آزاد خریداری و ریال آن را به حساب صادرکننده نزد هر بانک ایرانی واریز کنند.

وی ادامه داد: اعتبارات اسنادی یا خطوط اعتباری که به بانک های هدف در کشورهای مختلف اختصاص می دهیم یکی دیگر از اقدامات ما در کمک به صادرکنندگان است تا خریداران کالاهای ایرانی بتوانند خرید مدت دار انجام دهند.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات افزود: ارز حاصل از صادرات را هر روزی که صادرکننده در اختیار بانک قرار دهد به نرخ همان روز خریداری می کنیم از این رو صادرکننده متضرر نمی شود.

صالح آبادی همچنین گفت: تفاهم نامه ای که میان این بانک و اگزیم بانک اندونزی امضا شد در زمینه اعطای خطوط اعتباری متقابل به فعالان اقتصادی دو کشور و تبادل اطلاعات لازم میان دو کشور است زیرا یکی از اهداف ما توسعه تعاملات تجاری با کشورهای هدف است که اندونزی یکی از کشورهای هدف ایران با ظرفیت های تجاری به حساب می آید.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: