bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
در گفتگو با معاون وزیر اقتصاد شرح داده شد؛
رئیس سازمان اموال تملیکی در خصوص آخرین وضعیت لایحه «پیشگیری از رسوب کالا در گمرکات» مسائلی را تشریح کرد

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید عبدالمجید اجتهادی» مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درگفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین لایحه پیشگیری از رسوب کالا اظهار کرد: در آذر سال ۱۴۰۰ دولت لایحه‌ای را با همین مضمون تصویب کرد و با قید دو فوریت به مجلس ارسال کرد، اما با وجود چنین قیدی، مجلس این لایحه را اعلام وصول نکرد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: پس از عدم اعلام وصول لایحه در مجلس، بررسی این لایحه در جلسه سران سه قوه انجام شد. در جریان واکاوی آن، لایحه پیشگیری از رسوب کالا، لایحه‌ای به شرح قضایی تشخیص داده شد و حتی رئیس قوه قضاییه هم درباره آن نظراتی را ابراز کرد.

وی تصریح کرد: پس از آن، جلساتی درباره تعیین تکلیف این لایحه در مجلس و با حضور نمایندگان قوه قضاییه  و دولت برگزار شد. سرانجام پس از بررسی‌های صورت گرفته، قرار بر این شد که مجلس شورای اسلامی، اوایل سال گذشته، لایحه مذکور را با حفظ اصلاحات انجام شده از سوی معاونت قوانین خود، اعلام وصول کند، اما این امر باز هم محقق نشد.

اجتهادی یادآور شد: پس از عدم اعلام وصول مجدد لایحه، مجلس این بار لایحه مذکور را به قوه قضاییه ارسال کرد. دوباره جلسات متعددی با حضور نمایندگان دولت و مجلس برای بررسی این لایحه در محل معاونت حقوقی قوه قضاییه برگزار شد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: این بار  «سید احسان خاندوزی» به عنوان نماینده دولت و وزیر امور اقتصادی و دارایی، جلسه‌ای با «محمد مصدق» معاون اول قوه قضاییه برگزار کرد و مذاکرات صورت گرفته به این جمع بندی ختم شد که در نهایت این قوه قضاییه باشد که لایحه پیشگیری از رسوب کالا را به صورت مستقیم به مجلس ارسال می‌کند.

وی متذکر شد: پس از تفاهم این دو مقام، معاون اول قوه قضاییه، لایحه پیشگیری از رسوب کالا در گمرکات را به وزارت دادگستری ارسال کرد. پس از دریافت آن از سوی وزیر دادگستری، لایحه مذکور در کمیته فرعی کمیسیون لوایح دولت بررسی شد.

اجتهادی عنوان کرد: دولت نسبت به این مسئله اعتراض داشت، اما علی‌رغم وجود این اعتراضات، لایحه پیشگیری از رسوب کالا در کمیته فرعی کمیسیون لوایح دولت مورد واکاوی قرار گرفت.

معاون وزیر اقتصاد گفت: پس از گذشت یک ماه از این مسئله، لایحه توسط معاون اول قوه قضاییه و با در نظر گرفتن توصیه‌های دولت به صورت مستقیم به مجلس ارسال شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر این لایحه از سوی قوه قضاییه به مجلس ارسال شده و اکنون هم در انتظار اعلام وصول آن توسط هیئت رئیسه مجلس قرار دارد، اما هنوز محقق نشده، در عین حال همزمان با ارسال این لایحه به مجلس، دولت لایحه مذکور را در کمیته فرعی کمیسیون لوایح بررسی می‌کند.



مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در پایان تصریح کرد: در راستای توافق‌های صورت گرفته میان مقامات دو قوه، دبیر کمیسیون لوایح دولت هم اعلام کرده که اگر مجلس لایحه ارسالی از سوی قوه قضاییه را اعلام وصول کرد، بررسی این لایحه در کمیته فرعی کمیسیون لوایح دولت به طور کامل متوقف می‌شود.

گفتنی است؛ مجلس اعلام کرده که این لایحه هنوز به بهارستان نرسیده و چیزی در دست نیست که بخواهد آن را اعلام وصول کند.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: